tvivl om reinstall af windows/factory settings på samsung 905s laptop

Bærbar d.  15. april. 2016, skrevet af Symbol
Vist: 2028 gange.

Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2016 17:07:35
Svar/Indlæg:
576/62

Min datter vil gerne sælge sin samsung 905S laptop.
http://www.samsung.com/us/comp...

jeg vil så blot geninstallerer Windows og sætte alt tilbage til fabriksindstillinger.
Jeg har set i manualen og den beskriver Windows media og disc. Men Jeg har ingen Windows skiver og der er intet drev.
Men der er et program som hedder recovery og umiddelbart virkede det lige ud af landevejen. Den skriver om fabriksindstillinger og Windows geninstall, men den skriver også at alt på c drev slettes. Så her bliver jeg lidt nervøs, for der er kun C drev på maskinen.
Havde der nu været en d partition der hed samsung eller recovery havde jeg været helt rolig 🙂

Jeg er bange for at køre recovery og derefter stå med en tom laptop som skriger efter en bootable disc eller sådan noget lign 🙂

den kører pt med Win 8.1 hvis dette skulle have noget at sige.

Men er der nogen som har erfaring med lign. ?

på forhånd tak.
Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2016 17:43:36
Svar/Indlæg:
157/0
Det skal du ikke umiddelbart være bange for - du vil kunne se de skjulte drev/recovery under disk håndtering. Blot tryk windowsknap+x og vælg diskhåndtering.

Ud over samsungs egen recovery software har du også på windows8 og 10 muligheden for at tilgå windows egen 'gå tilbage til start' ved at trykke shift+genstart , vælge fejlfinding og nulstil pc.

Du er mere end safe med det du har - så længe du accepterer at det sletter evt. personligt indhold som dokumenter/billeder ... 🙂


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2016 17:48:01
Svar/Indlæg:
576/62

Det skal du ikke umiddelbart være bange for - du vil kunne se de skjulte drev/recovery under disk håndtering. Blot tryk windowsknap+x og vælg diskhåndtering.

Ud over samsungs egen recovery software har du også på windows8 og 10 muligheden for at tilgå windows egen 'gå tilbage til start' ved at trykke shift+genstart , vælge fejlfinding og nulstil pc.

Du er mere end safe med det du har - så længe du accepterer at det sletter evt. personligt indhold som dokumenter/billeder ... 🙂

Phz skrev d. 15-04-2016 17:43:36


Tak for den hurtige respons og meget fine forklaring.

jeg skal lige have gemt nogle dokumenter så skal det afprøves.


Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2016 18:54:36
Svar/Indlæg:
576/62

Det skal du ikke umiddelbart være bange for - du vil kunne se de skjulte drev/recovery under disk håndtering. Blot tryk windowsknap+x og vælg diskhåndtering.

Ud over samsungs egen recovery software har du også på windows8 og 10 muligheden for at tilgå windows egen 'gå tilbage til start' ved at trykke shift+genstart , vælge fejlfinding og nulstil pc.

Du er mere end safe med det du har - så længe du accepterer at det sletter evt. personligt indhold som dokumenter/billeder ... 🙂

Phz skrev d. 15-04-2016 17:43:36


Det fik fuldstændig smertefrit ... Den er reinstalleret og klar til slag 🙂

Mange tak for hjælpen.


Phz
 
Superbruger
Tilføjet:
16-04-2016 12:21:26
Svar/Indlæg:
157/0
Altid godt at kunne hjælpe. 🙂 God weekend.