Computer start, men intet billede.

Diverse d.  19. april. 2016, skrevet af tOwelz
Vist: 658 gange.

tOwelz
 
Ny Bruger
Tilføjet:
19-04-2016 21:39:07
Svar/Indlæg:
1/1
Hej HWT.dk

Efter 4 års tro tjeneste, er min computer stået af - tror jeg da.

Jeg har det problem at jeg gjorde min computer rent i går, som jeg plejer med min specielle lille støvsuger. Den eneste forskel fra denne, og til de andre er at jeg valgte at tage mit grafikkort ud, da jeg kunne se fansne havde scoret en god omgang støv og jeg tænkte derfor at jeg ville gøre dette rent også. Jeg har haft kortet til at ligge på et stykke køkkenrulle, og rengjort fansne med vatpinde.

Jeg kan fint starte computeren, og den kører også med LED lys i motherboardet, og få HDD'en + alle kølere til at starte op som de skal. Den siger dog ikke den famøse "bip" lyd som de siger på div. forums at motherboardet skal ved boot. Synes nu heller aldrig jeg har lagt mærke til det.

Motherboardet har ikke et ekstra stik til skærm - så jeg har ingen mulighed for at teste om det er grafikkortet der er stået af.
Jeg har prøvet have ram i det forskellige porte, samt pille alle stik ud og ind af bundkortet, for at sikre mig at det ikke er mig der har slået et eller andet løst. Umiddelbart vil jeg heller ikke mene at der er ramt noget på motherboardet eller andre dele, som har taget en smule skade.

Specs:

CPU: Intel i5 (Kan ikke huske den korrekte model)
Strømforsyning: Corsair 550w
RAM: Kingston HyperX 8 GB DDR 3 1600 Mhz
HDD: WD 500 Gb 7200 RPM
Motherboard: MSI PC67A-C43
Grafikkort: MSI GTX 560 Ti Twin Frozr

Hvad gør jeg? Kan jeg overhovedet gøre noget for at sikre at det ikke bare er en fejl 40, udover det jeg allerede har gjort - eller er det bare at få skrottet den i en fart, og få noget nyt stablet på benene?

På forhånd tak.
Benjamin. 😉
Jones2011
 
Overclocker
Tilføjet:
19-04-2016 22:44:16
Svar/Indlæg:
487/43
#0 du har vel også prøvet og tag grafikkort ud og sætte det i igen? 😳 evt blæse lidt luft ned i pci og se om der er lidt støv 🙂


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2016 22:56:54
Svar/Indlæg:
1440/318
Kontroller at alle Stik er sat rigtig i, og prøv at tænde igen.
Kontroller at alle "print" er sat ordentlig i. (GFX, Ram, osv)Og prøv at tænde igen.
Pil alle usb stik fra og prøv at tænde igen.
Cler CMOS (Se din manual for bundkortet) Og prøv at tænde igen.
Tænd for skærmen? 😕

Bare et par forslag der måske kan hjælpe 🙂
Og forresten, velkommen til forum 🙂


tOwelz
 
Ny Bruger
Tilføjet:
19-04-2016 23:05:20
Svar/Indlæg:
1/1
Hej i to.

Tak for hurtig respons.
Jeg vil prøve den med at blæse midt luft ned i PCI-e porten - det kan være det hjælper.
Har desværre prøvet alle jeres forslag udover det, inkl. At tjekke ram blokkene i flere porte og enkeltvis.
Har selvfølgelig også tjekket at alt sidder korrekt :)

Mvh.
Benjamin