Bærbar vil ikke starte ordenligt op efter update

Diverse d.  20. april. 2016, skrevet af Panzer
Vist: 687 gange.

Panzer

Nørd
Tilføjet:
20-04-2016 05:58:55
Svar/Indlæg:
91/35
Hejsa, jeg har en bærbar jeg har installeret windows 8.1 på og der starter den fint op. Når jeg så har opdateret windows, så går den i stå når den er ved at loade windows. Slukker jeg så for computeren og tænder den igen, så starter den fint op i windows.

Det er en acer aspire 8530G

Nogen der ved hvilken opdatering der kan give dette bøvl? 😲

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Panzer d. 20-04-2016 06:02:36.
KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
20-04-2016 09:08:37
Svar/Indlæg:
4295/306
Vi har en gammel Fujitsu bærbar som gik fuldstændig i black-screen efter en windows update. "Fejlen" var at den nvidia GPU ikke er kompatibel med nvidias nyeste drivers, men windows update er så venlig automatisk at opdatere til seneste driver. Jeg måtte geninstallere windows, installere Fujitsu's godkendte drivere og så igennem skjulte settings hvor man kan tvinge windows til at springe over visse hardware komponenter i sin ivren efter at opdatere.

Det kan måske være noget i samme stil ved dig? At Windows update opdaterer hardware drivers selvom de ikke er fuldt ud kompatible?

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
20-04-2016 11:20:34
Svar/Indlæg:
2263/307

Vi har en gammel Fujitsu bærbar som gik fuldstændig i black-screen efter en windows update. "Fejlen" var at den nvidia GPU ikke er kompatibel med nvidias nyeste drivers, men windows update er så venlig automatisk at opdatere til seneste driver. Jeg måtte geninstallere windows, installere Fujitsu's godkendte drivere og så igennem skjulte settings hvor man kan tvinge windows til at springe over visse hardware komponenter i sin ivren efter at opdatere.

Det kan måske være noget i samme stil ved dig? At Windows update opdaterer hardware drivers selvom de ikke er fuldt ud kompatible?

KleitusIV skrev d. 20-04-2016 09:08:37

Kan du give os teknikken til at forhindre visse updates? 😲

Panzer

Nørd
Tilføjet:
20-04-2016 19:49:40
Svar/Indlæg:
91/35
Tak for info. Jeg tjekker det lige i morgen