Ny Bruger
Tilføjet: 22-04-2016 15:34:31
Svar/Indlæg:
6/1
Hey HWT
Kender i et godt sted eller har god erfaring med salg af servere? Har en kraftig basse men den er sværre at sælge end jeg troede selvom den kan bruges til det meste.
#0 Som de andre siger, smid den i køb/salg og måske få lavet en vurdering inden, kan jo være det du mener er guld værd, måske bare er dens vægt værd på en skrotplads 🙂
Ny Bruger
Tilføjet: 22-04-2016 19:36:33
Svar/Indlæg:
6/1
Den er nok ikke guld værd hehe men den burde godt kunne indbringe en god sjat penge da det ikke er forældet hardware og heldigvis er serveren KUN blevet brugt som backup server så ikke det vildeste belastning og mange timer bag sig. Der er selvfølgelig kvittering på dette. Satte den ind på Amino i går men sku have plus et eller andet og de slettede min tråd.
Det indlæg var på ingen måder relevant for tråden.
Umidelbart kender jeg ingen hjemmesider med køb/salg, med en målgruppe der lige passer på den størrelse hardware, en maskine som den der kan jo bruges til at køre en ret voldsom mængde virtuelle servere.
Hvad jeg dog ved, er at hvis du prøver at sælge den til en af de virksomheder som køber brugt hardware, så får du en virkelig elendig pris, så dit bedste bud er sandsynligvis ebay el.
Men én ting jeg ikke forstår, er hvorfor kasere en så kraftig server som er hvad? 1-2 år gammel? Det må da være en virksomhed som har lidt for mange penge.
Ny Bruger
Tilføjet: 22-04-2016 23:07:02
Svar/Indlæg:
6/1
#11 - Inden du begynder at tale lort så venligst hold det for dig selv, har ikke bedt dig om at købe den og har du intet fornuftigt at sige så forstår jeg ikke hvorfor du gider bruge din tid.
Jeg har papirerne i orden, kvittering / service papirer medfølger som jeg har sagt.
@martinta - Den blev købt i auktion med henblik i videre salg. Jeg har dog overvejet selv rode lidt med den men jeg har dog INGEN erfaring med servere så jeg tror det bliver svært.
Du har sandsynligvis heller ikke noget at bruge en server som den til, vi er oppe i midsize virksomheder som vil køre deres virtuelle miljø på den, eller store virksomheder som vil bruge den til noget tungt SQL, disse virksomheder køber dog sjældent noget brugt.
Går ikke ud fra den sviner var henvendt til mig? 🙂
Hvis du vil sælge den, så vil jeg anbefale dig en salgstekst hvor du ligger op til at den skal bruges til virtualisering, en server som den der vil kunne håndtere en stor mængde data, hukommelse og CPU tunge servere (SQL, større Exchange miljø ol.)
Men dit største problem bliver nok at finde en virksomhed som køber den størrelse hardware brugt, tror du skal ud i noget nystartet Hosting eller software udvidklings virksomhed.
Ny Bruger
Tilføjet: 23-04-2016 01:18:45
Svar/Indlæg:
6/1
Den sviner var selvfølgelig ikke til dig :). Tak for det gode råd også! Hvad ville du mene man kunne tage for sådan en? Som sagt fra 2014 dog kun brugt som back up server.
En 128 gb server, med to gamle 6 kernet og et dusin diske der har udtjent sin levetid er desværre ikke meget værd. Diske i den alder ryger ved os direkte i elektronik skrot og servere bliver udfaset efter 3-4 år og er ikke til at sælge bagefter.
Har man brug for en server har man oftest også brug for en support aftale for at sikre oppetid reservedele osv, og det får man ved ny køb.
#17 sælg, det er brugt hardware og de eneste der måske kunne bruge den, er nystartet virksomhed eller nogen der bruger den til test/leg. Der er så mange andre tilbud på markedet pt. som giver langt mere mening at købe, før de vælger at købe en brugt tower server. Arbejder selv inden for branchen og har selv fået huslet mig 4 stk. i samme størrelse til at drive et Azure miljø ??