min pc vil ikke starte

Overclocking d.  24. april. 2016, skrevet af polz
Vist: 1507 gange.

polz
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2016 20:34:01
Svar/Indlæg:
0/2
Hej hwt.
jeg har haft en del problemer efter jeg har fået ny computer, det eneste jeg ikke har skiftet er mit gfx..

Men når jeg hiver strømmen fra for at flytte min computer har jeg rigtig svært ved at få den igang igen, den vil ikke tænde skærmen når den skal starte op, den starter og slukker 2 gange og så bliver den slukket, når jeg så tænder den vil den ikke starte skærmen op fra standby funktion. jeg prøver så og tage batteriet ud af computeren og skifte socket plads i bundkortet med mit grafikkort noget gange og tænder og slukker for strømforsyningen, og pludselig får jeg den til at tænde med skærm, efter det starter og slukker den fint, indtil jeg så tager strømmen helt fra.

det skal siges jeg har OC min cpu, og hver gang jeg får den igang igen siger den OC failed go to bios.

nogen der kan hjælpe mig med dette ? :D
superman
 
Superbruger
Tilføjet:
24-04-2016 21:28:35
Svar/Indlæg:
894/91
Udfyld din system info. Så kan det være nogen vil hjæle dig. Men du kan prøve at cleare cmos, eller gå i bios og klikke f5. Så nullstiller du OC.


nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2016 21:29:05
Svar/Indlæg:
714/10
OC failed go to bios
https://www.youtube.com/watch?...

Det kunne tyde på du giver den lidt for meget gas.

Prøv at gå i bios og load default bios og gem.
Kan den starte op?

Hvis ja, så skal du nok prøve med et mindre overclock.


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2016 00:02:05
Svar/Indlæg:
2518/53
Ja system info og alder.
Men som over så prøv lige at starte med at clear cmos eller bare load bios default.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2016 08:34:10
Svar/Indlæg:
3661/82
Kunne tyde paa bundkrto de rhar svaert ved at lavere nok strome ti lat starte dyret kold og /eller evt psu

udskift en af tingenge til noget bedre og test eller skrue ned for dit oc saa du tager mindre stroem.

Har du testet dit overclock stabilt nar du endelig har den oppe og koere ?


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
25-04-2016 08:35:45
Svar/Indlæg:
6367/477
Det er ganske almindelige tegn på at du har hævet bus hastigheden for meget, hvis du vel at mærke kører med nyere Intel.

Derfor bliver du nødt til at give os noget info, der er ikke to platforme der er ens, så kender vi ikke din platform bliver det bare gætterier du ikke selv kan bruge til noget.