Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med usb 2.0 over Cat5e forlængelse. Jeg står og skal forlænge Ca. 4 usb peripherals (keyboard, xbox controller etc.)fra pc rum til stue. Som skal være tilsluttet min pc Ca. 25m væk. Så har vi nogen som har prøvet noget lign.? Jeg er også åben for andre forslag (Ekstra pc er ikke en mulighed)
Jeg har set videoen før, men nu snakker vi jo pludselig en anden prisklasse. umiddelbart kan jeg heller ikke finde et thunderbolt kabel på 25m+. Har heller ikke thunderbolt udagang i pc desværre, så det kræver add in card, et kabel og en dock, lidt dyrt tror jeg. Ellers et godt forslag.
Moderator
Tilføjet: 25-04-2016 13:23:57
Svar/Indlæg:
5039/109
Har du kigget på KVM switches? Der burde findes nogle med flere USB porte. Mellem switchene bruges almindeligt ethernet kabel med RJ45 stik. Du behøver ikke at køre videosignalet igennem.
Jeg har kun haft erfaring med blackbox. Men det var 25m+ og virkede helt fint.
Ja lidt har jeg, men de er vidst designet til et lidt andet formål. Som med kontrol af flere pc. Synes også priserne er deropad pga. de features som jeg ikke har behov for.
Kan du give et link til det produkt du har erfaring med? Så har jeg da en mulighed som burde virke :)
Moderator
Tilføjet: 25-04-2016 22:13:21
Svar/Indlæg:
5039/109
Det burde det være. Hvad jeg lige kan læse mig frem til, så bruger en mus ca. 10% af den teoretiske båndbredde ved 12mbit. En controller sender nok endnu færre data.
Selvom man har flere USB porte bag på computeren, så vil en del af dem dele den samme USB rodhub og alligevel skulle dele båndbredde. Hvilket normalt ikke er noget problem.
Moderator
Tilføjet: 26-04-2016 07:52:32
Svar/Indlæg:
1767/90
Leonpn: Vil du game på dit tv? Så kan du købe en nvidia shield android tv box, hvis du altså har et GeForce GTX 650 eller højere kort, det er virkelig nemt og du kan bruge controller eller bruge dit mus og keyboard sat i shielden. Lidt mere info: https://shield.nvidia.com/game...
Så kan du købe en micro sd kort 32gb+ eller en usb hdd, den nye android 6.0 kan bruge sd/hdd som intern lager, så behøver du ikke købe 500gb version til over 2k
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anonym202187141154 d. 26-04-2016 07:57:20.
Steam link gør det samme bare billigere med flere spil, men har hørt at latency er for irriterende i spil som Rocket league. Jeg satsede på at selvom kabel føring nok vil tilføje lidt latency også, at det ikke var så meget som de streaming muligheder.
Moderator
Tilføjet: 26-04-2016 11:37:37
Svar/Indlæg:
1767/90
Okay, kender ikke ret meget til steam link, men har selv en shield og det kører perfekt uden lag med kabel og ac wifi er ganske ok også til lokal gamestream, men online er det bedst med kabel.