Onedrive, dårlig streaming kvalitet.

Software d.  27. april. 2016, skrevet af Spagme
Vist: 951 gange.

Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2016 18:16:43
Svar/Indlæg:
792/52
Hej.

Jeg har efterhånden så mange videooptagelser fra min telefon, så jeg løbende bliver nødt til at slette dem fra min telefon, så de kun ligger på min OneDrive og ikke optager plads fra min telefon.

Her er det så at når jeg en gang imellem vil se videoerne, så er det i så ringe en kvalitet, så det nærmest er til grin at man har en telefon der kan optage i 4k.

Er der nogen der kender en cloud service med ordentlig streaming kvalitet?

Går ud fra at det ikke er muligt, så jeg vil også høre om det er muligt med en NAS at kunne streame i fuld opløsning (4k)?

Sagen er, at jeg ofte sidder rundt ved kammerater, med deres smart tv, eller med mit smart tv, og så sidder vi og smider film op fra telefonen, da det er nemt, og lige ved hånden. Så det kunne være rart hvis der fandtes en løsning.

Mvh. Spagme
gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2016 19:05:24
Svar/Indlæg:
979/49
Hvilken internet forbindelse har du og hastigheden derpå? 4k kræver en ret hæftig internet forbindelse..


Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2016 19:50:16
Svar/Indlæg:
792/52
Har en 110/30 fra yousee.

Men er egentlig ligeglad med at den lige skal loade inden den afspiller. Søger bare en løsning, eller hvad gør i andre?


gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2016 19:57:16
Svar/Indlæg:
979/49
Altså jeg bruger selv Plex medie server eksempelvis, Google det for lidt mere info :)
Ellers kan du også sagtens lave en simpel form, hvor du kører en FTP server og har en medie afspiller klient på din telefon.
En helt tredje mulighed, er at køre din egen "Dropbox" ligende løsning op med programmet, ownCloud: https://owncloud.org/, så har du en løsning lidt lige som OneDrive, blot du selv bestemmer hvor meget båndbredde du vil bruge derpå og derfor også, bedre kan streame dine 4k videoer. Den sidste her har jeg dog ikke selv prøvet, men tænker du burde fungere.


cmnielsen
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
27-04-2016 19:58:58
Svar/Indlæg:
726/496
Lidt læsning gør dig måske klogere?
http://www.computerworld.dk/ar...


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2016 13:18:58
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvilken mobil?
Kan du bruge vlc som afspiller? det er noget med det kan lave en god buffer.