Sker der lige for folk her inde?

Diverse d.  28. april. 2016, skrevet af Nicl
Vist: 1366 gange.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
28-04-2016 00:45:37
Svar/Indlæg:
200/44
Blev kontaktet af min gode ven Jonas i går kl 20 som spurgte mig hvad en fair pris for et kort uden garanti ville være som hade et halvt år på bagen.

Han fik en fair pris og smækkede det til salg hvor det nu skulle sælges.

Gav ham et godt råd om og sælge det her på hwt da jeg vidste der ville være en der nok skulle købe det.
Han for 3 bud som er gode nok og han tilbød op til flere gange at aflevere det til en bekendt så det kunne afhentes da han dog arbejder på slagteri fra 22 til 6 er han rimelig træt når han kommer hjem og går direkte i seng og står op kl 20 og der efter tager ud igen.

Efter nok en time kommer der en og begynder og kalde ham for snyder og siger han ikke har ren mel i posen

Min ven tilbyder / siger at det med afhentning ikke er det helt store problem men vil ikke helt blive af ham.
Han gav tilbudet om og ligge det i laden og få de første 50% inden og resten efter når kortet var kommet hjem dog skulle han have lidt info på personen.

Men nej, så var han bare ude på og snyde og det hele.

Fatter ikke folk her inde? Han sidder og skriver at afhentning testing og det hele nok skal kunne blive ordnet men ikke med garanti kan blive af ham og hvis det blev givet til en bekendt vil han gerne sende videoer og det af kortet i brug men nej igen instant sat som snyder.

Troede dette forum var her for og få nogen gode salg og få sine ting solgt fair, men har snart ikke oplevet nogen der ikke går og smadre folks opslag.

Bare fordi man står som ny betyder det intet, stod selv som ny og har lavet salg for over 20.000 kroner snart det ændre ikke på om jeg er mere legit eller ej.
comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 02:45:57
Svar/Indlæg:
2131/173

..så fordi du har observeret noget dårlig stil, som din kammerat ikke engang selv gider rode med, er der noget galt med HWTs brugere generelt?

Og det sidste du skriver dér; Pff!
Statistikken siger desværre at det sjældent er gamle brugere der bøffer folk, det er alt for ofte ny-oprettede brugere der bøffer de godt slidte.
I øvrigt kan din kammerat sgu da ikke forlange halvdelen af mønten, før han sender varen.. Det er der sgu da ingen der gør.
Jeg er virkelig ikke ude på at trolle dig, jeg mener bare; du overkill'er, og der er ikke engang en afsluttet handel at holde pisset på?

Forummet er heller ikke etableret for at formidle handler, det er en hardwareportal, du helt gratis kan benytte, som heldigt nok har en køb/salgssektion.

Så var jeg Bossen, ville jeg stikke dig et sarkastisk; selv tak. Og måske endda spørge; Hvad sker der for dig?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af comicsdk d. 28-04-2016 02:46:10.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
28-04-2016 03:53:47
Svar/Indlæg:
3661/82

"Bare fordi man står som ny betyder det intet, stod selv som ny og har lavet salg for over 20.000 kroner snart det ændre ikke på om jeg er mere legit eller ej."

det betyder noget nar statsikkine viser at nye brugere tit og oftest er storsdelen af snyde salgs. dermed er det ikek et endelig bevise for din ven og tror da ikek der er noget helt her. men din kommentar viser absolut en mangel pa forstaaelse omkring problematikken med snyder eller ogsa er du saa helt baised idenne sag at du har glemte denne detalje.

jeg har alrdig hoer om 50% foer og 50% efter ved smaatings salg som et grafikort. ved samtlig salg jeg har foretage paa hardware forum har jeg altid sendt foerst og modtaget penge efter jeg har endog tit og ofte giver 14 dages forstryddelse ret og betalings tid. saa folk har en mulighed for at teste tingene ud.

dertil sakl der sevlfoelig siges at det meste af mine salg foregik hvor mit navn var temmelig kendt for kvalitet af mine salg og hardware teste evne.

jeg kan godt forstaa din ven mener 50% op front kan vare fiar men det virker bare pudseloejerlig nar det ikke er kotymen paa dette forum ( formodning fra min side af)

det betyder nodvendgivis ikke at han skal kadles snyder.

men prove at se sagne ude fra.

- en ny oprettede bruger
- kraever forud betatalings
- underlig ting omkring han ikke er til stede ved salget

Alt sammen kan sagtes varet helt i orden men det for det hele til at lyde lidt underligt.

at han blvier kaldt snyder udne grund er jeg enig med ville vare helt forkert. jeg har dog ikke laeste selve salgs traaden og hvordna det er foregaaet da du ikke informre om der er tale om PM eller reelt forums debat her.

men i sidste grad er der nok blot tale om en misfrostales i en sag som er noget pudsigloejerlig fra den vens side af samt en masske lidt hurtige advarsesl reaktion fra anden side af.

men at gaa saadan i envejs opfattelse og derved naegte at indse hvad der paa en eget ansvar kan medfore den misforstaaelse goer altsaa heller ikk at du hjaelper paa sagen.

saa indse en smule af ansvaret selv til at begynde med og jeg er sikker paa at det vil hjaelpe paa salget en hel del mere.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 28-04-2016 03:54:52.

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 08:06:30
Svar/Indlæg:
5474/39
Oplevet at folk først henter varen sent på søndag nat.

Irriterende, når man skulle arbejde dagen efter. Dejligt med dagløn. Det er dejligt få 300 kr. Det er pænt meget, når kommer til arbejde udbetalt efter skatter.

Du ved aldrig, hvordan person gør sit for et salg.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 28-04-2016 08:14:04.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 08:10:59
Svar/Indlæg:
3385/80
Et fjols = alle er fjolser? :no:

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 08:26:58
Svar/Indlæg:
5474/39
Gider ikke til at sælge brugt ting.

Det ofte det er besværligt, kommunikation skal være godkendt for det lykkedes.

Det var ofte på SMS, så jeg virkelig tænke over beskedens indhold.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 28-04-2016 08:28:09.

Audane

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 08:28:48
Svar/Indlæg:
461/31
Hele argumentationen i den tråd kører alt for hurtigt af sporet.
Alene det haltende sprog på begge fronter gør det ikke lettere. Ej heller de tiltagende svar, der både er passiv aggressive og aggressive.

Jeg har flere gange efterspurgt en regel i handelsforummet, der dikterer at man vedlægger håndskrevet seddel med forumnavn, dato og "hwt.dk". Kan være det havde været et godt sted at starte for jer.

Lad endelig være med at generalisere fremover. Det ender ikke kønt.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
28-04-2016 09:32:33
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis man oplever ubehageligheder fra andre brugere, så skal man enten anmelde tråden, husk at skrive hvilket post# det er, eller sende en pm til en i crewet.

Vi gider ikke have dårlig stemning her på siden og slet ikke ubegrundede udhængninger.

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 11:13:38
Svar/Indlæg:
1118/24
Hvad sker der for små umodne irrationelle idioter som generaliserer alle pga. et enkelt individ som opfører sig dårligt.

For når det er sagt, så ved alle jo godt at slagtere som arbejder nat er de største snydere når de sælger brugte ting..... 🤡

Jeg tænker du ikke er så nederen som du virker til, men blot ikke har overvejet din handling og hvordan det får dig til at stå over for os andre, som faktisk prøver at bidrage til forummet.

Hvad havde du forventet at få ud af at skrive denne post?

Bartel

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2016 12:20:26
Svar/Indlæg:
11/0
Sjovt at en person der klager over andre folk og opførsel.

Hvordan kan det være du valgte at ignorer mig på facebook da du havde solgt et defekt GTX580 til mig?

Nicl

Nørd
Tilføjet:
28-04-2016 12:29:14
Svar/Indlæg:
200/44

Sjovt at en person der klager over andre folk og opførsel.

Hvordan kan det være du valgte at ignorer mig på facebook da du havde solgt et defekt GTX580 til mig?

Bartel skrev d. 28-04-2016 12:20:26
Kortet var ikke defekt på nogen måder, brugte det sjovt nok selv inden handlen.

Bartel

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2016 13:03:26
Svar/Indlæg:
11/0
Det var defekt lige fra jeg fik det og det at du nærmest ignorer mig med det samme er også en god indikation på at det har fejlet noget fra start.

En ting er sikkert jeg skal i hvert fald ikke handle med dig mere.

malkin

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 13:11:13
Svar/Indlæg:
1118/24
Meget rart at vide.
Jeg har aldrig solgt hardware som har givet problemer, men har altid sagt til køber: test det når du kommer hjem, og fortæl mig om du er tilfreds, og hvis ikke så finder vi en løsning. Som f.eks kunne være halv skade, og hardwaren tilbage til test.
Men når man ikke vil løse problemet og ignorerer folk, ja så er man vist bare en møgunge.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af malkin d. 28-04-2016 13:14:16.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 17:43:47
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvad med en overskrift der giver mening?

Og hvis #0 mener at sådan handler alle her på HWT. Må man ud fra denne tråd også konkludere at samtlige HWT brugere har brug for et grundlæggende danskkursus.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 28-04-2016 17:48:21.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2016 18:01:37
Svar/Indlæg:
1334/15
Er der noget ved en handel man i forvejen ved, senere vil blive problematiske, bør man skrive det allerede først i sit indlæg, så folk i det mindste kan undlade at byde/vinde for efterfølgende at stå med noget, man er usikker på er i orden..

Kommunikationen skal være på plads fra starten, og fortsætte indtil begge parter er tilfredse, eller man kan få 3.mand til evt. at gyde olie på vandene..

Uden kommunikationen vil div. beskyldninger altid hobe sig op, og gøre det endnu sværere at finde en løsning..

Såvidt jeg kan læse, er der her tale om en ny person, der ikke har prøvet netsalg før i en grad, der har givet ham "nethår" på brystet, så han kan gebærde sig på betryggende vis.

Men så har da fået sin debùt, og noget erfaring. Og lad nu øgenavnene ligge i skuffen. Så ser Hwt lidt bedre ud for alle 😀