Luftkøling, custom vs. ref til GFX i SLI

Luftkøling d.  29. april. 2016, skrevet af wepor
Vist: 1571 gange.

wepor
 
Overclocker
Tilføjet:
29-04-2016 13:46:55
Svar/Indlæg:
444/92
Da jeg i sin tid købte 2 nye gfx til sli valgte jeg at købe custom køler da jeg tænkte det var bedst. Jeg tænkte ikke over om det bedre kunne betale sig at købe en ref køler og en custom. Da jeg jeg har læst at det skulle være bedst? Har det endelig noget at sige hvis man har god airflow i kabinettet?

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MazdaMadsen d. 29-04-2016 14:57:38.
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2016 14:02:01
Svar/Indlæg:
3100/53
Har du nogen temp problemer nu?


Dolph
 
Superbruger
Tilføjet:
29-04-2016 15:11:37
Svar/Indlæg:
655/39
Hvis du har et godt airflow i kabinettet, betyder det ikke så meget. Men for og svare på dit spørsmål, så vil et kort med "tunnel" køler være den bedste i den situation, altså ref kølerløsning. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Dolph xD d. 29-04-2016 15:12:58.


SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2016 15:22:00
Svar/Indlæg:
2011/185
Hvilken køler som er bedst afhænger af hvordan kortene kommer til at side. Altså tæt sammen eller med mellemrum mellem kortene.

Tæt sammen bør du vælge enten ref køler da den køler er bedre til at lede luft ud af kabinet på grund af radial blæser desing og kan klare at suge luft tros de sider tæt eller for bedste temp er det vand du skal vælge men koster også mere. After marked luftkøler dur bare ikke hvis de sider tæt sammen. Øverste kort vil ganske enkelt køre meget varm under fuld load.

Med mellem rum i mellem ville jeg personligt bare nappe et par kort med en god after marked luft køler. Med mindre du ønsker en helt stille pc er det vand du skal snuppe. De gode After marked luftkølere er nu generelt meget stille. Ref køler er som regel mere støjene end after marked køler når en after marked køler kan oppererer under optimale forhold og ref køler er som regel også varmere.

Så uden mellem rum ref eller vand køl.
med mellem rum after marked luftkøler.

Det er min erfaring efter at have kørt sli med 4 forskellige kort og testet med og uden mellem rum mellem kort.