Skylake Bundkort

Bundkort / CPU d.  04. maj. 2016, skrevet af Alucard
Vist: 1073 gange.

Alucard
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2016 00:39:26
Svar/Indlæg:
46/5
Jeg har beslutte mig for at, opgradere mit gamle 1. Generation (Nehalem) til et 6. Generation (Skylake) og har bestem mig på alle delen på nær Bundkort.

Jeg har så småt forelsket mig i et MSI Gaming M7 https://www.msi.com/Motherboar...
Grundet de 2 M.2 Slots, forstærket PCI Express slot, UEFI design og Layout af I/O.

Nu overvejer jeg så bare om MSI Gaming M7 er det bedste for penge eller om jeg kan finde bedre Bundkort til samme Pris eller der omkring.

Min PC bliver primær brugt til at, spille spil som: D4: Dark Dream Never Die, Far Cry Primal, Rise of the Tomb Raider og World of Warcraft (Sidste nævnte er det vigtigst) med Curse, Discord og Vivaldi med en Twitch stream kørende i baggrund/på den anden skærm og måske en Video Konvertering.
Note: Nogle gang erstatter jeg Twitch med en Audio book for relaxing :)

Linket nedenfor er, hvordan jeg regnet med at, mit Skylake setup ville se ud (med mindre nogle har anbefalinger til improvement ofc)
http://pcpartpicker.com/p/pHPJ...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Alucard d. 04-05-2016 00:45:41.
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2016 00:58:48
Svar/Indlæg:
3799/43
Det ser da fornuftigt ud, men hvorfor vælger du at købe en 120gb SSD ekstra?

Hvilken opløsning vil du køre dine spil i?

I Windows kommer du ikke til at kunne mærke den ekstra ydelse som den Samsung 950 levere. Men du kan måske spare nogle få sekunder i loade tiden på dine spil. Hvis at du laver billede/video/lyd redigering så er det en super god invistering.

Hvis at du kun vil benytte et gtx 970 så er 450watt nok. Så du kunne sagtens nøjes med en mindre en, men det er vel også godt at tænke på fremtiden hvis at du vil opgradere. Jeg ville se på en Evga G2 750watt, hvis at jeg skulle købe en psu på 750watt. Den er anbefalet af mange hardware sider, da den har en lav ripple noise.


Alucard
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2016 01:13:35
Svar/Indlæg:
46/5
Det er kun selve Bundkorte, CPU'en og Ram'en som jeg udskifter i mit nuværende system + Ofc anskaffer mig en 950 pro til Windows/WoW Disk.

Resten er fra mit nuværende system og grunden til at, mit system indeholder en 120 GB SSD var at, den fulgte med gratis da, jeg købte mit Asus Nvidia GTX 970 kort (sammen med Far Cry Primal og the Division).

Min spil køre i 1080p da, min nuværende skærm ikke understøtter højere opløsning.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2016 01:31:46
Svar/Indlæg:
3799/43
Så er det da et super setup. Et GTX 970 kan trække alle spil i 1080p.

Du kan lige så godt vente med at opgradere skærmen, indtil at vi får at se hvad AMD og Nvidia har at byde på med deres nye gfx kort.

Edit. Andgående valg af bundkort så er der næsten ingen forskel på ydelsen. Forskellen ligger i, hvor mange porte og hvilke lydkort og sata controller de har. Så længe at det opfylder dit behov, så kan du ikke gå helt galt i byen.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ICE-Cool d. 04-05-2016 01:47:55.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2016 05:50:35
Svar/Indlæg:
3661/82
HVis det er hovedsageligt til spil ville jeg drosle ned i en i 5 istedet og et mindre bundkort medmindre du vil have de features du naevner.

penge ville jeg prove at ligge paa gfxkort. det kan sagtnes vare et gtx970 kan koere alle dine spil ligeu men du skulel vaelger gerne have maskine holder laenger en lige pt


udfra din beskrivelse af hvad du skal bruge maskinen ligger du penge stedet hvor du ikke rigtige for noget ud af det.


Micks
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2016 11:23:10
Svar/Indlæg:
1145/40
Har selv lige bestilt et Asus Maximus Hero bundkort pga OC mulighederne :yes:

Vil have så meget som muligt af min nye 6700K som muligt.


hoffer666
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2016 23:01:58
Svar/Indlæg:
482/146
Jeg har også lige bestilt et Asus z170i Pro gaming også pga oc til min 6500k havde også kigget på hero men tror der vil være problemer med at få plads til en H100 pga de div skjold det har, som jeg har set på youtube