Fejl i pc vil ikke tænde?

Bundkort / CPU d.  12. maj. 2016, skrevet af Nicl
Vist: 946 gange.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
12-05-2016 23:02:24
Svar/Indlæg:
200/44
Såå, jeg smækkede mine RAM på XMP her for nogen timer siden min pc gik ud.

Fik så bare bsod, gik ind trykkede alt på standard så begyndte den og få Q Code 08.

Tog cpu'en ud og ind igen alt virkede som normalt.

Et par timer efter begyndte den med det samme, kan reset cmos også for jeg en boot fejl med at jeg skal ind i bios også gemme settings så rebooter den og giver Q Code 08.

Kan dog overclock min cpu smække mine diske i raid også vælge at boot fra min ssd også vil den tænde?
Restarter jeg for jeg bare 08 Fejl..

Alt skete efter køler skift og ram sat på XMP.

https://www.youtube.com/watch?... hvis i kan se den.

Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Nicl d. 12-05-2016 23:09:06.
Sven

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2016 01:18:36
Svar/Indlæg:
3661/82
Beklager men jeg kan ikke forstaa den foerste saetning. der mangler lidt ord, saa de to ting sammenhaeng er klart, samt evt et komma.

Det kan laeses baade som
jeg smækkede mine RAM på XMP her for nogen timer siden, min pc gik ud. ergo det er nogel timer sidne du saete xmp til og din cpu gik ud

eller:
jeg smækkede mine RAM på XMP, her for nogen timer siden min pc gik ud. Ergo du satte din maskine til XMP ( ukendt hvornaar) og for et par timer siden gik pc'en ud.

Hvis du reset din bios har du saa checket din sata staar korrekt til ide/ahci/raid ?

Kan dog overclock min cpu smække mine diske i raid også vælge at boot fra min ssd også vil den tænde?

Er det en konstatering eller et spoegsmaal?
Du skriver det som en konstatering som om det er noget du har testet, men du slutter med et spoergsmaalstegn.

Jeg kan ikke lase saa mget paa vidoen men den gave faktis ken rigtige god ide om hvad du oplevede.
jeg troede du talte om BSOD men kan nu see du taler om bios fejlkode.

Har du teste uden overclock ?
Har du koert en ramtest ? (just in case)
Har du checket at koeleren sider korrekt? Din bios kan freake ud hvis temp. stiger for hurtigt under POST.

Nu faar jeg garnate igen en masse flaming pga jeg giver lidt raad til hvordan man spoerger smarter. men here goes

Forhold dig mest muligt i kronologisk orden. Det goer det nemmere for modparterne der laeser, at holde orden med cause and effect. (Du er ikke saerlig slem her)

Hold dig til faktuel information og fortael om tingen fuldt ud. ( f.eks fejlekode blah fra blah blah)
Du var lidt slem her :D

undgaa gaetterier og anmodninger uden der er gjort helt opmaerksom paa dette i din tekst.
slet intet problem her. Men naevner den bare lige

Korte pracise saetninger er bedre end lange. Isaer hvis gramatik og/eller komma saetning fejl.
Jeg brude ikke tale alt for hoejt her selv her, isaer med komma :no:

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
13-05-2016 10:42:07
Svar/Indlæg:
6368/477
Er dine RAM på QVL listen?

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2016 12:50:20
Svar/Indlæg:
1478/40
1# Eller bruge lidt tid på stavefejl ?

clokker

Superbruger
Tilføjet:
13-05-2016 17:06:49
Svar/Indlæg:
755/6
har du prøvet og start op uden ram i.? Reset cmos og tager alt strøm fra .Tryk også et par gange på startknappen så du tømmer motherboard for strøm.
Tager alt ud fra usb og start op.Også keyboard og mus. 😕

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af clokker d. 13-05-2016 17:07:23.