Cooler Master Mastercase 5 review.

Diverse d.  13. maj. 2016, skrevet af SkylineGTR
Vist: 918 gange.

SkylineGTR
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2016 19:35:10
Svar/Indlæg:
2011/185
Efter jeg vandt det Cooler Master Mastercase 5 i sidste måned:

http://hwt.dk/Test/24471/Vind-...

Lovede jeg at lave et lille review af det. Det kommer så her, dog er billeder ikke af bedste kvalitet. Min telefon kan ikke tage bedre billeder og har ikke noget digital kamera lige nu.

Fra siden af er kabinet ganske stil rent uden vindue eller andet gejl.




Fronten er heller ikke fuld af øje guf som LED lys og skinnede alu detaljer. Men holder sig fint i baggrunden uden at skrige her er jeg. Fint hvis man som jeg har kabinet inde i stuen.




Uden fronten på som også indeholder støvfilter er nemt at pille af til rengøring af filter og for adgang til fronten af kabinettet. En enkel 120 MM fan kommer også til syne bag fronten, hvor der også er mulighed for at montere endnu en fan nederst for bedre airflow.




Øverst på fronten befinder sig on knappen sammen med ditto reset, 2 x USB 3.0 porte og lampen for haddisk aktivitet.




Bag på sider en enkel fan og huler til diverse udgange til bundkort, grafikort og andre udvidelses kort. Nederst findes hulet til PSU og er svært at se men lige under hulet er der et mindre hul, det hul er til at gribe fat i og hive støv filter ud som sider lige under PSU.




Toppen af kabinet er lige som siden og fronten ikke noget som skriger her er jeg. Clean look som ikke for styre. Der er mulighed for at montere 2 fans i toppen.




Indvendigt fra toppen til højre ses 2 5,25" slots til f.eks. DVD-drev og lige under 2 skuffer til 3,5" harddiske. Ved siden af huller til ledninger beskyttet af gummi og der efter hul til at kan på/afmontere cpu køler uden at skal have hele bundkortet ud. Ganske godt og tids besparende. De metal plader i bunden med finger skrue er til 2 SSD´er. Ved siden af dem igen 2 huller med gummi beskyttelse til ledninger fra PSU. Helt nederst ses så pladsen til PSU og pladen ved siden af mener jeg er til montering af endnu en 3,5" harddisk.




bagsiden er der ikke så meget at sige om.




Støvfilterne som dette kabinet har 2 af. Hvor af det ene er en del af fronten.




Af ekstra tilbehør følger der diverse skruer, en bruger manual og lidt andet guf med.




Alt i alt virker kabinettet solidt bygget og af en god kvalitet med gode mulighed for at få gemt ledninger væk og tilføje ekstra fans for en god airflow. I toppen kan der også monteres en 240 x 120 MM radiator hvis man er til vandkøling.

Planen er at jeg vil bruge dette kabinet til den næste sekundær pc.

Det var alt.
Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2016 23:49:20
Svar/Indlæg:
5874/1287
Mange tak for reviewet 🙂

Det ser ganske fornuftigt ud, det kabinet. Det er (som du selv er inde på) tilpas passivt i designet til, at det kan stå i stuen, og da der er rig mulighed for god luftcirkulation, kan man nok også ret let lave en lydløs PC.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
15-05-2016 21:14:52
Svar/Indlæg:
1893/88
#0 Ser sku godt ud!

Man kunne lave et lækkert lille system i det :yes:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 15-05-2016 21:15:05.