Det er fint nok at du er gammeldags, men du har ingen sikkerhed i at have en stak dvd'er liggende, med mindre du brænder to, og så har en skive i et andet hus.
Hvis du køber dig en 4 tb harddisk, og en dropbox konto så kan du have 1 tb billeder og lignende liggende derpå (1 tb = 40.000 RAW billeder)
Du kan så engang om ugen/måneden kopiere hele din dropbox mappe over på et andet sted på harddisken, så du har en backup kopi af den i tilfælde at din dropbox bliver "hacket". Men lad os bare indse at hvis du havde noget der var værd at "hacke" efter så ville du nok ikke spørge om hjælp herinde.
Og lad os bare antage at den bliver "hacket" så kan du med stor sansynlighed gendanne dine filer. Der er ingen grund til at gøre det mere bøvlet end det er. Jeg ville brække mig hvis jeg skulle kopiere mine billeder over på en dvd efter hvert photoshoot.
Jeg tager billederne, kører det hele gennem lightroom hvor jeg organisere dem og udvælger det bedste, og så eksportere jeg de udvalgte som jpeg eller andet lettere format.
På intet tidspunkt behøver jeg bekymre mig om om noget bryder ned da det hele bliver uploadet live.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af p0Pe d. 17-05-2016 13:23:58.