Grunden til at jeg helst ikke vil klippe klipsen af, er at jeg så ikke har nogen 6-pin i den anden ende til et grafikort, som skal have en 6-pin. Jeg skal så alligevel have en adapter i den situation.
Ang. den adapter jeg linker til, vil det overhovedet virke? Og kan noget gå galt?
Hvad sker der når man tilslutter to 6-pin direkte fra PSU sammen til en enkel 6-pin, og at denne så tilsluttets et grafikkort med kun en 6-pin? Tænker at der ikke sker noget, da grafikkortet vel mere trækker strømmen selv, end at den bare få det smidt i hovedet. Men føler mig ikke 100% sikker.
Også, kan du uddybe den med loddekolben lidt mere? Bare ideen med det. Jeg tænkte på at skifte 8-pin stikket ud med et 6-pin stik, men jeg lagde mærke til at disse 8-pin ledningerne er noget trykkere end standard 6-pin ledninger. Så om de overhovedet kan komme ind i et 6-pin stik, ved jeg faktisk ikke.
Edit: Selve hun-stikkene hovederne på et 8-pin er større end hun-stikkene hovederne på et 6-pin, så tror ikke på, at det kan lade sig gøre. I hvert fald uden loddekolbe.
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af Kenneth T d. 17-05-2016 22:19:02.