Jeg har med stor succes tidligere forhørt mig på dette forum, da jeg sidst skulle have ny computer. Nu er det ved at være tid igen, og jeg vil gerne høre lidt om hvad man nu bør købe?
Jeg har længe ventet på Geforce 1080gtx skulle udkomme, og da det forhåbentlig snart er muligt at få leveret, vil jeg gerne høre lidt nærmere om de andre komponenter.
Computeren skal primært bruges til gaming, og jeg vil gerne investere i det bedste på markedet.
GFX: 1080gtx CPU: Skal det være 6700k eller 5820k? RAM: Tænker 32GB (investere gerne i de 32GB), men hvilken slags? MOBO: Her er jeg lidt på bar bund. PSU: Hvad foreslår I her? Kabinet: Regner ikke med at OC så meget, men hvad tænker I her? HDD: Forestiller mig en SSD til OS/spil og en lagerdisk. Skærm: Jeg har https://www.proshop.dk/Skaerm/...
Men tænker jeg skal have en ny skærm. Er godt tilfreds med 27-28" tommer.
Håber på I vil hjælpe mig med at finde frem til komponenterne, så jeg kan få mig en ny fed maskine. :)
Hvis du skal have en 27" skærm så skal du have en 1440p IPS skærm. Og hvis du virkeligt vil have en god skærm så skal du have en g-sync 144Hz+ skærm, fx Acer Predator XB271HU.
#3 Hvad er ROG features? Er dette mobo bedre end det Gigabyte #1 anbefaler og hvad adskiller dem? Fint, hælder mest til 6700k så. Lyder godt mht. Ram - jeg overvejer lige om det bare bliver 16 GB så.
#4 Super mht. Skærm. Er der andre muligheder end Acer predator? Synes at have læst de ikke er alt for gode. Gerne med links ??
Hvis du går efter et system med gtx1080 så synes jeg bestemt du skal overveje en anden skærm også og rykke over alm HD opløsning. Et gtx1080 er noget overkill til alm HD opløsning selv hvis det er med en 144 Hz skærm.
Jeg synes 1440p er sweet spot oog der vil gtx1080 ligge rigtigt lunt i svinget. 4K er også en mulighed men der kommer selv et gtx1080 på arbejde hvis man vil op omkring de 60 fps.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ronin2300 d. 19-05-2016 13:09:09.
#7 Det giver meget god mening. Kan du give mig nogle eksempler på nogle skærme, som kunne være rigtig gode for mit vedkommende. Lytter også rigtig gerne til råd mht. kabinet og cpu køler. =)
Alternativt så er den Acer skræm som nævnes i #4 også et godt bud. Hvis jeg skulle have ny skræm i dag så ville den også være på min liste af overvejelser.
I forhold til kabinet så handler det vel mest om at finde et du synes om looket på. Med mindre du skal have plads til vandkøling eller andre specielle ting så handler det jo meget om at finde noget man synes passer i stilen.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ronin2300 d. 19-05-2016 13:32:22.
Tror lidt det er en smagssag oppe i den gruppe af skærme. IPS skulle være bedre til gengivelse af farver men knap så god til ordentlig gengivelse af sort.
Jeg har bestemt ikke haft noget at klage over med farverne på min men nu har jeg selvfølgeligt heller ikke haft en IPS skærm til sammenligning. Der må andre lige byde ind :P
#13 Okay, ellers må jeg lige selv ind og læse lidt. Tænker du så at: https://www.proshop.dk/Bundkor... Vil være den bedste sammensætning mht. mobo og CPU? :)
#14 Der er ikke kommet danske priser endnu, men jeg har afsat omkring 6000kr til GFX.
Køb en skærm med IPS panel P.G.A Farverne og betragtnings vinkel og du vil som de fleste finde ud af at skærme med 4ms og 144HZ er hurtig nok selv til FPS spil.
Ud fra det du søger vil jeg klart anbefale; Asus PG279Q Asus har nul tolerance for pixel fejl + black bleed på netop den skærm. GTX980 trækker 80-100 FPS i wow samt CS3 med alt på high i 1440p
#19 Det lyder som en dejlig upgrade fra mit nuværende 680gtx. Hvad tænker du om de sidste komponenter? Ram: SSD: Lager HDD: Og er du enig i din PSU der er nævnt? :) Du virker til at have styr på dit hardware 😀
Køb en skærm med IPS panel P.G.A Farverne og betragtnings vinkel og du vil som de fleste finde ud af at skærme med 4ms og 144HZ er hurtig nok selv til FPS spil.
Ud fra det du søger vil jeg klart anbefale; Asus PG279Q Asus har nul tolerance for pixel fejl + black bleed på netop den skærm. GTX980 trækker 80-100 FPS i wow samt CS3 med alt på high i 1440p
Det er absolut ikke kun fordele man får med IPS panel. Jeg har haft både de gamle TN paneler, IPS-paneler og nu denne nye type 8-bits TN. Betragtningsvinklerne er væsentligt bedre på IPS, men da jeg altid sidder foran min monitor når jeg gamer, er det ligegyldigt. Farvemæssigt er der ikke den store forskel mere (dog er IPS stadig lige en tand bedre, men ikke mere end det). Til gengæld er der desværre stadig problemet med IPS-glow som (for mig) er en meget stor ulempe ved IPS i spil.
Hvor om alting er, så er der fordele og ulemper ved begge paneltyper, så læs op på det inden du køber en dyr skærm. 🙂
#18 dvs. https://www.proshop.dk/Skaerm/... <- denne skærm ikke? jep m.h.t SSD og M2 i test er der stor hastigheds forskel. Men det er ikke sikkert du vil kunne mærke den forskel ved a.l.m brug.