Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 09:27:20
Svar/Indlæg:
213/53
Troede det var løgn, var igang med at redigere nogle fotos, gik en tur i skoven, og da jeg kom tilbage var
der en windows 10 installation igang, som jeg ikke havde bedt om, og den var næsten færdig, med ingen muligheder for at afbryde.
Kort efter kom den nye W10 startskærm op, men jeg måtte konstatere at mit password åbenbart var blevet resat, så jeg sidder nu I Sverige og kan ikke engang komme videre med mit arbejde.
Der henvises til at resette password på adressen:
"account.live.com/password/reset"
Men det duer dog ikke, efter timevis af bøvlen blev jeg klar over at jeg KUN resetter password til kontoen SELV, og IKKE det lokale password til den nævnte PC
Min arbejds PC som nu er utilgængelig, og min ekstra PC, samt kontoen selv har ellers altid brugt det same password. På min ekstra PC er det gamle password stadig intakt, uanset de nye password jeg har tastet ind på kontoen, og derfor kan jeg stadig bruge ekstra-pc'en som jeg skriver fra nu. Heller ikke på denne har password-ændringen altså virket lokalt
Jeg kan INGEN steder på min konto hos MS se muligheder for at ændre locale password på mine enkelte enheder, kan faktisk ikke engang se mine to computer som separate maskiner eller licenser, de er købt med preinstalleret windows og aktiveret normalt
Hvordan kommer jeg videre ?
Jeg er ikke så teknisk minded med OS, og at min arbejds-computer nu er besudlet med W10 er en skandale jeg slet ikke kan overskue
Jeg har meget vigtige hardware hvis drivere kun er stabilt til og med W8.1 samt også ældre software der helst skulee holdes på W8.1 (E-mu emulator X3 m.m. midi-interfaces fra ESI m.m.)
Først of fremmest må jeg have computeren op og køre, selv om der nu er w10, så jeg kan få lavet det mest vigtige arbejde, og så må der lægges en plan fremadrettet
Tak for enhver hjælp !!!!
😩 😩 😩