Hvad havde i gjort? opgradering/nyt system

Gaming d.  22. maj. 2016, skrevet af momberg
Vist: 1205 gange.

momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 13:40:08
Svar/Indlæg:
387/40
Hej nørder.

Jeg har også skrevet et par andre tråde om den samme upgrade, men nu er jeg kommet i tvivl om endnu en detalje 🤣

Jeg har en gammel bærbar nu, som næsten ikke kan følge med (i7, gt550) og har besluttet mig for at jeg skal tilbage til stationær, men jeg går lidt og venter på hvad AMD har i ærmet med polaris. Jeg har besluttet mig for hvad jeg vil have udover GFX men er ret overbevist om at det bliver et polaris kort, da freesync er meget billigere end G-Sync.

Havde i købt resten af delene hjem og samlet det og så købt GFX kortet når det kom, eller havde i købt det hele samlet i håb om at priserne er faldet lidt til den tid, eller man finder lidt af det på tilbud?

Jeg ved godt at det er et lille og måske lidt dumt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ikke beslutte mig.

(Btw, onboard grafik kan da nærmest ikke trække noget, kan det? I5 skylake)
Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 13:45:34
Svar/Indlæg:
2897/83
Du skal nok ikke forvente at priserne på hardware falder drastisk. Så hvis du fx har beslutte dig til et skylake build, så kan du lige så godt købe det nu og så køre med iGPU indtil polaris kommer, og så vurdere hvad du vil have.

Hvis du skal have et X99 build, så kommer de nye Broadwell-E formentligt i juni også.

Dog kan der være et vis ræsonnement i at vente med at investere i en skærm indtil du er helt sikker på hvilket grafikkort du vil have. Det kan jo være at polaris flopper...

Og har du ikke en skærm i forvejen, ja så er der jo heller ikke meget mening i at købe computeren nu. 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 22-05-2016 13:45:46.


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 14:21:40
Svar/Indlæg:
387/40
#1
Tak for respons. Det er dejligt med andres meninger :yes:

Det bliver et z170 build med i5 6600k for at have en lille smule oc mulighed på sigt, men det er ikke noget jeg har rodet med før, så har ikke den store trang for oc lige nu.

Jeg er casual gamer højst, men jeg har ikke noget imod at bruge penge på godt grej. Dog er jeg også nærrig, så GTX 1080 er ikke nødvendigt.

Jeg kigger lidt efter radeon kort fordi at sammen med skærmen er de billigst når man gerne vil have en sync teknologi og så er der nogle folk der mener at radeon kortene holder i længere tid (det er jeg så ikke så sikker på at jeg skal tro på) og når jeg snart skal tilbage på SU ser jeg helst at den holder så længe som muligt med mindre opgraderinger hen ad vejen.

De skærme jeg har kigget på er Asus mq279 med freesync og den tilsvarende med G-Sync koster knap 2k mere, og så bliver det rigtig dyrt når man skal ud og have ALT.
Jeg har overvejet at hvis polaris flopper, så køber jeg et billigt 390/x og håber på Vega bliver godt (og sparer lidt op og lever af spaghetti/ketchup til den tid)

Undskyld hvis der er noget af det der lyder negligerende eller stødende for det er ikke meningen. Jeg tømmer bare hovedet for tanker


Mr.
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 14:29:02
Svar/Indlæg:
2518/53
Hvis det er 1080p du skal game i så skulle du kunne leve med et 390x.


Biostud
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 14:33:38
Svar/Indlæg:
2897/83
#2 Jeg ville nok selv vente med at købe til at jeg kunne få det hele på en gang, så har du i hvert fald bedre mulighed for at se om du skal vælge polaris eller et 390X kort.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Biostud d. 22-05-2016 14:33:57.


momberg
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 14:43:21
Svar/Indlæg:
387/40
# 3
Jeg sigter efter 1440p, men nu må vi se. Det er ihvertfald det som skærmen jeg har "besluttet" mig for, kan klare.

#4 det er også lidt det jeg er kommet frem til, men det eneste der er forskel i systemet bliver nok kun GFX, og måske skærm. Derfor jeg er i tvivl. Men det bliver nok til at jeg venter til polaris er kommet, så jeg kan se hvad det skal være.


Sonnyboy442
 
Superbruger
Tilføjet:
22-05-2016 15:19:13
Svar/Indlæg:
325/43
#5 Du kan få en G-SYNC skærm til ca. Samme pris som den ASUS skærm du har nævnt:

https://www.computersalg.dk/i/...

Det er en virkelig lækker skærm (har den selv), og jeg er godt tilfreds med den 🙂


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 15:38:53
Svar/Indlæg:
4536/104
Well , hvis Zen når ud inden du køber, så kan skylake/next Intel Cpu, sagtens falde i pris hvis de bliver pressede af Zen, + Zen giver større/flere valgmuligheder.

Så for at være helt ærlig, havde jeg nok fundet et tilbud på 2*4(eller 2*8gb) DDR4 2800-3200mhz ram, + en SSD (disse 2 ting er billige lige pt, og falder neppe super meget foreløbigt), og så eventuelt ventet med resten af købet til de 2-8 mrd du regner med.