Bitfenix Prodigy Airflow

Luftkøling d.  22. maj. 2016, skrevet af Morpheuz1986
Vist: 1311 gange.

Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 20:04:11
Svar/Indlæg:
486/37

Hej folkens

Jeg er ved at samle et system i et Bitfenix Prodigy M, men er kommet noget i tvivl om hvor mange fans jeg skal smide i kabinettet og hvorledes de skal vende.

Jeg har prøvet at painte lidt på et billede af min nuværende idé, men efter at google kabinettet lidt kan jeg se at mange laver airflow modsat, så man hiver kold luft ind i toppen og sender den varme luft ud igennem bunden. Dette fatter jeg så hat af, da varm luft fra naturens side vil søge opad.

Link til billede:
https://drive.google.com/folde...
Morpheuz1986
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-05-2016 20:14:49
Svar/Indlæg:
486/37

Ydermere tænker jeg over hvordan CPU køleren (Noctua NH-12) skal vende. Om den skal smide luften ud bag af kabinettet eller om jeg skal vende den, så den (sammen med 200mm i bunden) sender den varme luft op og ud af kabinettet igennem toppen.

Såfremt jeg vender CPU-køleren og sender varmen opad, skal blæseren i bageden af kabinettet så være intake istedet ?

Og endelig, vil i anbefale en enkelt 200mm i bunden eller 2x120mm.


TolaGarf
 
Overclocker
Tilføjet:
23-05-2016 07:41:58
Svar/Indlæg:
269/14
Har selv lige købt et kabinet magen til, og min plan var egenlig bare at trække luft ned igennem toppen, da jeg vil bruge et blower grafikkort (nvidia reference), samt bruge Noctua NH-U12S CPU køler og trække den varme luft ud igennem bagenden med en 140mm blæser. Jeg tvivler på det bliver nødvendigt med en 200/230mm blæser i bunden.

Edit: Din CPU køler skal selvfølgelig følge luft strømmen i kabinettet, hvis den kan.

Fordelen her er at du stadig har et positivt statisk tryk, så varmen skal nok sørge for at komme ud igennem alle de små huller der findes på kabinettet.

Men omvendt skulle jeg vandkøle, ville jeg nok have en 230mm blæser i bunden, og 2 x 120mm i toppen der trækker luft ud igennem toppen, så jeg ikke får unødvendigt varmt luft ind i systemet fra en radiator der sidder i toppen.



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af TolaGarf d. 23-05-2016 07:46:22.