Snydt, gør de noget?

Diverse d.  23. maj. 2016, skrevet af Nicl
Vist: 1662 gange.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
23-05-2016 19:18:35
Svar/Indlæg:
200/44
Min ven er blevet snydt for 5K.

Kender mange der er blevet snydt for mindre og politiet gjorde intet, tror i det ændre noget? Har hørt at der skal være flere opslag på personen eller højere beløb før de gør noget.

Hvad tænker i? / Har prøvet?
Sven

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2016 19:37:27
Svar/Indlæg:
3661/82
Jeg tror et kan aendre paent meget om politiet goer noget eller ej. I vaeste tilfaelde er det ikke vaeere end at de ikke goer noget.

momberg

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2016 20:20:27
Svar/Indlæg:
387/40
Jeg tror pengene er tabt. Politiet er presset helt ud i torvene for tiden, og det har længe udsigter til at der bliver gjort noget ved det. Indbrudstyve har også fundet ud af at politiet ikke har tid til at gøre noget, så der er kommet mange flere indbrud i år, frem for de sidste mange år hvor det har været faldende.

Jeg havde indbrud i mine biler for nogle år siden, og det var før krudttønden. Politiet var søde og rare, men hun sagde indirekte at jeg nok ikke skulle regne med at de ville finde tingene. Det er en tidskrævende opgave, Ja, men de kom ikke engang og kiggede efter beviser. Det eneste der er sket i sagen er at de har optaget rapport.
Det er sure penge, men der er nok ikke så meget at gøre. Aflæg rapport til politiet alligevel, for du kan være utrolig heldig at der er flere forhold mod personen, så de til sidst vurdere at sagen er stor nok til efterforskning.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2016 20:32:25
Svar/Indlæg:
1107/258
i sidste år blev jeg og andre snydt. Meldte det. Men intet hørt siden da. var omkring de 1000kr for mig.
Rigtig skod. plus at personen havde brugt nemid validering (swipp) og alligevel kunne (gad) politiet ikke gøre noget. Så ja. politiet har travlt og vores sager ender forældede desværre.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2016 20:40:36
Svar/Indlæg:
3661/82
Jeg blev overfaldet af en kunde pga jeg ikke vile give ham 100% af koebs prisne tilbage da han ville retunre en vare der var koebet i butikken (fysisk) pga den manglede emballage og nogle af delene.

Vi havde det hale paa vores overvaegning og jeg anlagde en sag om vold imod ham. Politiet fik en kopi af overvaeegningens.
hoerte intet til dem i mange maaneder og kontaktede dem saa Hvorefter de kunne fortaelle mig den var arkiverett pga manglende beviser...

men det er ikke unikt til DK

Her i texas blev min bil paakort mens jeg var paa arbejdet. vi havde det hele paa overvaagningen. samt vi kunne foelge personen ind til at lave en penge overfodrsel i viksomheden saa vi havde hans navn og bopadls information og ID nr.

Jeg kunne som person ikke faa det udleveret. men de ville udlever det til politiet.
jeg lagde sagen for polities.

flere uger senere hoerte jeg stadigvaek ingenting. jeg ringe ca en gang om ugen for at hoere da jeg skulle bruge disse info for at faa min skade daekket.

en af gange spurgte de sgu om hvad jeg ville have de skulle goere og om jeg havde nummer plade.
hvorefter jeg pant matte fortalle hende hende sagne i en noget sur tone. og fortalle hende at alting laa klar parat til dem hvis de altsaa lige gade kore ca 1 mil ned af vejen og hente hele molevitten for dem.

gike uyderliger et par uger for at jeg fi ket opkalt at nu havde det undersaogt sagen og komme frem til hvem det var.
Jeg spurgte saa hvorfor de ikke koerte ned og fik det hele paa "baand". jamen det havde de gjort.
OK saa har I jo ikke fundet ud af noget. det havde JEG med min virksomhed. og det har tager jer saa langt tid for bare at hente dokumentationen som var klar til jer...

Jeg var godt nok tosset over hans maade at repræsentere det som om det havde gjort en masse ting.

Saa naste gang politiet piver over ders loen saa husk lige paa hvor mange gnae de har syltet en sag for civil befolkningen paa trods af det kunne varer overstaeet hurtigt

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 23-05-2016 20:46:48.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
23-05-2016 20:59:54
Svar/Indlæg:
200/44
Pengene er væk jah :( Godt det ikke lige frem var det helt store, men regnede da med at de gjorde bare lidt ved højere beløb.

Kan huske jeg selv meldte en de sagde der skulle være for over 20.000 før de tog det bare lidt seriøst.

Og noget med at en handel der er over en uge gammel er ude af systemet ved bankerne hvis jeg ikke er helt gal på den?

Det så også derfor jeg selv fortrækker f2f med alt.

U never know :D Ham her var nemid valideret over det hele vi fik kørekort osv, men vi så ikke det vi betalte for (Han gjorde)

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2016 21:41:45
Svar/Indlæg:
2131/173

Hvis du er lige så engageret ifht. informationer til politiet, som du er håbløst mangelfuld med indhold i dit indlæg, tænker jeg at Politiet ikke skylder nogen noget.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
23-05-2016 22:26:30
Svar/Indlæg:
200/44
Det ikke mig der er blevet snydt, min ven har han er da meget engageret men hvis de ikke gør noget så gider vi ikke rigtigt spilde tid på og sende dem mails og bruge dage på intet 🙂

Vi har haft snakket med dem og de snakkede om at vi skulle printe alle beviser ud som ville koste os penge og komme ned til en samtale som igen vil koste penge.

Han bor på Landet.

Så vi / han gider ikke rigtigt spilde sin tid eller flere penge hvis der alligevel intet sker som alle sådan set skriver 🙂

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2016 22:34:51
Svar/Indlæg:
2246/14
eh, så dyrt er det da ikke at printe. I kan så vidt jeg husker ret let lægge en civil småsag an.
http://www.domstol.dk/om/refor...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Swayde d. 23-05-2016 22:37:14.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
24-05-2016 00:32:26
Svar/Indlæg:
200/44
Ved godt det ikke er så galt og få printet, par kroner for det men transport vil hurtigt blive 200 kr pr vej.

Og det ville blive print, vente til politiet har tid til at der er en som kommer ned.
Komme ned for og få tjekket op på det da det helst vil have man kommer ned da de tit oplevede falske anmeldelser som de ikke gjorde noget ved.

Alt i alt vil det hurtigt blive det vi har givet.

5000 kostede varen, men vi kørte den over to gange.

Halv før halv efter og den anden halvdel kom aldrig frem. (Burde nok have skrevet 2.5 og ikke 5K i opslag)

Men takker til jer der har skrevet.

Og glemte lige og sige, han har kvit på at han har sendt men der kom aldrig noget frem så gætter på at han sendte til en falsk adresse og fik pakken retur.
(T&T nummeret virkede) Det ville nok påvirke det meget? Han blockerede ham lige efter han spurgte om koden til post boxen og hvor den eventuelt var klar der efter ikke hørt siden.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
24-05-2016 05:14:28
Svar/Indlæg:
3661/82
For det meste kan du sende til adressen paa TnT

tommyt

Overclocker
Tilføjet:
24-05-2016 13:11:39
Svar/Indlæg:
20/10
hejsa.
blevet snydt for 1000 euro af spaniol.
kontaktet politi tirsdag D.17-05-2016
informeret med at sag videresendt til spansk politi idag

så ja jeg føler de gør noget 😉

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 13:19:02
Svar/Indlæg:
4221/223
comicsdk er i virkeligheden davir eller shadowhunter, ik?

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 13:33:17
Svar/Indlæg:
2131/173

12
Jeg er ikke klar over hvad jeg har gjort dig, siden du har så travlt med mine aktiviteter her på siden.
Har du et eller flere problemer du gerne vil have løst, så send mig en PM.
Det andet pis gider jeg ikke bruge tid på.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 14:11:29
Svar/Indlæg:
1334/15
#0 - hej min ven 😀

Uanset det er dig selv - din ven - eller hvem som helst anden på nettet, der er blevet snydt, er det bedste du/vi kan gøre, at printe alt ud (beviser/kommunikation/pengeoverførsler. Sæt det hele i datoorden, og kør så til din tilhørende politistation og indgi` en anmeldelse 🙂

Uanset de gør noget nu og her/senere - eller tilfældigvis fanger en "skurk" der er faldet over sine egne ben - og selv får lyst til at tilstå, er det det bedste du kan gøre. Og i forsikringsøjemed tæller det jo absolut, om du har anmeldt tyveriet/bedrageriet :yes: 🙂

#6/12/13

Comics! - Vær glad for, at Kramler ikke virkelig fortalte dig, hvorfor han er irriteret på dig!..

Du bruger jo enhver lejlighed til, at skrive modbydelige nedladende personangreb overfor folk, der bare skriver ganske pænt om hverdagens problemer..

Hold dig nu fra den "dummetobak" og indse, at du ikke fremhæver dig selv positivt ved at nedgøre andre.

Snart lukker ARTO jo (1/6 såvidt jeg husker), og så skal alle disse (undskyld udtrykket) "lorteunger og pædofile" jo ha` andre steder at udnytte/svine hinanden til. Derfor bliver det spændende at se, hvor mange af disse brugere der finder frem til HWT, og hvor mange af dem, man fremover skal opdrage i rimelig god opførsel 😲 🤣

Derfor bør vi stå samlet herinde overfor et evt. kommende "Artonetzombieangreb" 🤣 og udvise ordentlig opførsel overfor hinanden - fremfor - at gå i ledtog med dem 😕 😀
Fortsat god dag
/Kim

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 24-05-2016 14:16:26.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 14:13:42
Svar/Indlæg:
4221/223
#13 bare ud fra hvad du svarer, så er det nok til at jeg ikke vil ha noget med dig og gøre. Jeg kan allerede NU gætte mig til hvad din tone vil være i diverse PMs 🤣

comicsdk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 14:23:04
Svar/Indlæg:
2131/173

14
Jeg har ingen kommentarer til dit vrøvl.

15
Okay, jeg skal altså bare finde mig i dit pis, og selv klappe kaje, for du er konge?
Jamen herre gud da.
Jeg har ikke flere kommentarer til det klynk.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 14:45:51
Svar/Indlæg:
1334/15
#15 - Trist men sandt - ingen sans for fornuft - ingen mulighed for at få ham videre ind i den virkelige verden 🙂

Afhængighed er en grim ting - uanset hvilken :yes: 😩 🙂

Og apropos konge herinde 🤣

intet site er der nogen konger! (med mindre det er et royalt site) 🤣 . Alle (bør) giver herinde deres bidrag, hvorfra alle andre så kan sutte den viden de har brug for - ELLER kan tilføje/udvide samme til andre.

Det kaldes et fællesskab, og der er da meget, jeg ikke har en brik forstand på - men stor lyst til, at lære mere om. Derfor er jeg glad for alle de erfarne udlærte - såvel som selvlærte "med Hwtère", der udgør "HWT - Flokken" 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 24-05-2016 15:04:30.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 16:24:18
Svar/Indlæg:
4221/223
#14 jeg kunne ikke ha skrevet det bedre selv. Tak 🤣 😀

#16 og alligevel bliver du ved med og kommentere 🤣
Vi skal finde os i dit pis, så hvad med at du selv klapper kaje

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 16:49:23
Svar/Indlæg:
6181/270
Sig mig, er jeg kommet på HOL siden visse brugere udøver børnehave retorik her i denne tråd? 🤡 😕

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 17:09:07
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. og for nu lige at hælde lidt sovs over kartoflerne (hvor pokker kom den lige fra) 🤣

#19 :)

Da ordet "brugere" er i flertal - bør du nok sætte #XX på, for at undgå misforståelser 😀

#0 - bliv ikke forskrækket over evt. OT - da det er den bedste måde, at ordne mindre problematikker herinde. Vores meget venlige moderatorer ser selvf. helst, at vi klarer det meste selv - da vi ellers kunne ende helt nede i "moderator suppedasen" som ved HOL - hvor moderering er acceleret til ren cencur - diktatur - og nedladende bedrevidenhed fra asociale mentalt underbemidlede moderatorer, der blander sig i samtlige tråde som egoistiske guder 😩 Mega trist at Hol chefen holder hånden over disse moderatorer med denne Neantherthalistiske verdslige asynkrone tilgang til et site, der faktisk kunne være værd at besøge - hvis det ikke lige havde været for HWT - der ligger multible gange over på popularitetsskalaen - og som sådan sikkert godt kunne udvides uden større problemer 😀

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 17:10:35
Svar/Indlæg:
4221/223
#19 det har da altid været sådan her på siden. Vi prøver bare og virke mere voksne i forhold til HOL

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 17:38:23
Svar/Indlæg:
1334/15
#0 😀

Måske skulle lige tilføjes, at politiet jo er presset - uanset det drejer sig om grænsekontrol - wienerbasser - eller hvem der skal afkalke kaffemaskinen 😀 .

Derfor er det vigtigt, at man indberetter alle de "sager", der kan vurderes som svindel, tyveri osv. da de selvf. ikke ryger direkte ned i papirkurven, men kommer i en individuel fællesmappe - hvor akttuelle mappe på et tidspunkt når et niveau - hvor PCèn bliver "sprængfarlig" hvis ikke problemet (mappen) bliver ordnet/tømt..

Det er multible svært at vurdere hvordan politiets prioriteringer er i skrivende stung (eller aldrig), men for tiden, ved de helt sikkert ikke selv - hvor - hvornår - hvordan - de skal - kan - bør - håndtere givne situationer!

Jeg har sku ondt af dem - da de jo også er mennesker med familier/følelser 😳 😀

#21 - HWT STYRER Wiiiiiiiiii 🤣

På HOL prioriterer de langt højere den lavere aldersgruppe - der jo også desværre har den største mængde af ballademagere!

At hol`s system så sætter folk en accelerende bås hver gang de bliver indberettet af disse unge medlemmer, der IKKE kan klare en voksen diskussion, gør efterfølgende at moderatorerne "bander" èn næsten hver gang man diskuterer med èn af slagsen - både de unge tosser - samt moderatorerne 😩

Dette var så bare en advarsel/oplysning om HOL`S diktatoriske styresystem - hvor medlemmerne absolut INGEN stemmeret har. Med andre ord ingen demokrati - men muligvis ulovlig diktatorisk adfærd! Skal så ikke kunne sige dette, da jeg ikke er juridisk uddannet - men dèt er der så andre der er :)

Og til sidst 😀

Håber at HWT`s moderatorer lader tråden/indlægget stå, da jeg mener, mange multible sitebrugere bør vide, hvad de går ind til, når de evt. ryger i klammeri på HOL. Og havde jeg skrevet det der, var jeg øjeblikkelig blevet "bandet" og både indlæg samt tråd blevet lukket ned - trist men sandt - dèn slags små mennesker "lever" faktisk på nettet 😎 😀

Og igen - beklager OT - og fortsat god dag

/Kim

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 24-05-2016 17:53:02.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
24-05-2016 17:56:56
Svar/Indlæg:
200/44
Sagen videregivet, fik nok det mest ærlige svar du kan få: Vi gør desværre intet da det direkte er umuligt og få pengene tilbage og omkostningerne vil være højere end beløbet.

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 18:09:59
Svar/Indlæg:
1334/15
#23 ok :)

Men så har du gjort hvad du kan gøre foreløbigt. Dog vil jeg ikke kalde det for et brugbart svar - men en tydelig ansvarsforflygtigelse - uanset deres øjeblikkelige situation - SKAL de tage din anmeldelse seriøs - og derfor på et tidspunkt, når noget peger på samme "bandit" hvive ham ind - og give ham mere tørt på, end bare en løftet pegefinger, og noget der nærmest ligner en parkeringsbøde :)

Politiet har nu en ekstra anmeldelse til bunken - og på et tidspunkt bliver disse stakke anmeldt/videregivet til div. politikere (sladreblade) således det kommer frem i nyhederne.

Disse "problematikker" står stærkt i politikernes støvsugende stemmemaskine, og derfor sker der muligvis et ekstra tiltag/omprioritering af politiets bemanding således der kommer lidt mere fokus på dette problem - evt. til ulempe overfor andre problemer 😩

Alt
koster penge - hvornår kommer der balance, hvis man fjerner pengene fra èt sted - til et andet - og da man sjældent kan fjerne èt problem helt - går man jo bare konstant på kompromìs 😢

Yep - Life ain`t easy 😳

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 24-05-2016 18:25:53.

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 19:26:21
Svar/Indlæg:
4156/111
Hm, det er faktisk ikke nogen helt dum idé til en dokumentar. Folk der bliver snydt for "mindre" beløb, hvor politiet intet gør, og efterlader en frustreret og magtesløs.

Den idé må jeg sgu lige arbejde lidt på 😀

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2016 19:59:24
Svar/Indlæg:
1334/15
#25 :)
Beklager mon ami - men den tanke er forlængst kørt igennem/afprøvet - og desværre også uden større resultat på hjemmefronten - da "grænsesituationen jo har gaflet mange % af de kære håndgangne mænd fra politikorpset :)

Ophobede politisager er jo næsten dagligt i nyhederne - så intet nyt heri.

Politiets manglende resourcer V/S deres nuværende faktiske bemanding/resourcer - og evt. fremtidige opgraderinger af enten det ene eller det andet (eller begge dele) er en konstant kørende parallel mellem politistyrelsen og folketinget - der nok desværre er langt mere stabil (men lige så utilfredsstillende)som DSB`S nutidige transportsystem 🤣

/Kim

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af korsk d. 24-05-2016 20:02:41.