Venter helt sikkert til der kommer et fra AIB partners med 8+6 pin, så kortet kan få lidt mere juice at leve af.
Efter de specs der spekuleres i omkring 1080Ti venter jeg også og ser tiden an. Der er ingen tvivl om at nvidia kun har åbnet posen halvt, og vi mangler også at se AMD's udspil.
Samtidig vil jeg også se næste generation af skærme med DP 1.3 og 1.4 og hvad vi får af behov til den tid.
Og så er nvidias priser helt ude i hampen synes jeg. IMO skulle 1080 ligge på max 4000 kr. i pris, 1070 til 2000 kr. og så kan 1080Ti ligge på 5500 kr. De priser vi ser her er fuldstændig skøre.
#4 Det er sjovt, at du siger det. Jeg var ellers klar til at købe et kort i morgen, men efter jeg har set reviews med thermalthrottle og larmende køler, springer jeg over og venter.
Jeg hopper på ref. design. Der er kun en kabinetblæser i min PC, så det er vist bedst at få smidt luften ud af bagvejen. Og Gripen90 har go'e erfaringer med blowerkøler i 3-way sli. Hvis jeg altså en dag vælter mig i penge 🙂
#23 Dankortet er varmet op - hvem kommer først? 🙂
Bare til orientering. Nem ID er ude af drift mange steder!
Skulle dog fungere i banker :)
#34, Tja, prisen kom vel ikke som en overraskelse.
Men enig, prisen er ret ekstrem. Tror jeg kommer til at vente til Vega før jeg smider penge efter nyt. Må se om jeg kan klare mig med mit HD6950 så længe.. 😛
#39, Jeg synes også 5000kr er meget for et grafikkort. Personligt har jeg aldrig givet meget over 3000kr for et og det var tilbage i 7800 GTX dagene, men det er måske bare mig der er lidt for nærig.
Men taget i betragtning af at vi nok kommer til at se 1080ti og Titan inden for nogle måneder, er det vildt at smide ~6000kr efter 1080.
Hva var der nogen af jer der fik fat i et? 1 sekund over 3 var alt udsolgt
#48 Proshop gik igang med at sælge dem ca. 14:45, der var ihvertfald masser på lager. Jeg venter dog med at bestille til der lige kommer et par reviews mere, eller som minimum lidt mere info så man ved hvilke der har 8+6 eller 8+8 pin strøm.
Ja jeg bestilte sgu 2 stk EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 w/ backplate til 5299,- pr stk. 😲 ❤ Glæder mig til at teste dem mod mine 3x GTX 980Ti.
tak fir info #41 det er s.. billigt.
Hvad syntes I, bestille nu til den gode pris 5299 eller vente og se hvad der sker?
Er i den situation, at jeg har fået mig en htc vive og mit 4Gb 770 er i underkanten.
GTX680 kostede i sin tid 3500kr. den gang de kom ud, det er okay pris, men at nutids top modeler er kommet op på 5000+ det er virkelig fuck-up. seriøs.. :no: Men prisen kom ikke bag på mig, havde selv godt regnet med at 1080 vil ligge der omkring.
Ja jeg bestilte sgu 2 stk EVGA GeForce GTX 1080 ACX 3.0 w/ backplate til 5299,- pr stk. 😲 ❤ Glæder mig til at teste dem mod mine 3x GTX 980Ti.
Jeg vidste du ikke kunne stå få fristen.
Du skifter jo hardware lige så tit som vi andre skifter underbukser. 🤣 🤣 😲 😛 😉
Jeg tror mit 980 ti 1500mhz klarer sig fint indtil vega udkommer. (som jeg fik billigt pga alle tror de ikke er noget værd fordi der er kommet en ny generation)
Håber bare ikke amd også hopper med på prisstigningen, nu hvor nvidia har sat deres op.
Jeg synes 4500 for 980 var lidt i overkanten, at de så hæver prisen med endnu 1500,- ca, er da helt godnat!
Uanset hvor godt den yder, så er det stadig en x80 og ikke en titan eller ti model.
Dustinhome har også nogle priser på GTX1080.
https://www.dustinhome.dk/grou...
#61 Det er ikke så meget prisen, det er mere om man skulle vente på AMD og Ti modellen og ikke mindst om der er ydelse nok 1080 fremover til vr?
læste om en dansker der havde 3 gtx 980 hans nye gtx 980 ti over gik hans 3x 980
Tror det samme sker her med 2 gtx 1080 og du mindre varme og støj
Håber det er okay at jeg lige spørger :)..
Hvorfor er denne Evga GTX 1080 så billig i forhold til de andre 1080?
5299.- ved komplett.dk
https://www.komplett.dk/produc...
- Og findes der andre danske sider hvor prisen er det samme eller mindre?
Til hele prisdebatten kan jeg kun sige hvad jeg har sagt før: Folk misforståe hele pointen ved ny generation når de siger at "det her er hurtigere så det skal også være dyrere".
Nej det jo netop hele pointen med en ny generation at man får noget der er hurtigere til SAMME pris eller endda lavere! Det nytter jo intet at vi kan få dobbelt ydelse til dobbelt pris - ja tak så har vi jo intet vundet ifht tidligere. Og ja det betyder at et 980Ti der for et par uger siden kostede 5-6000 kr. nu burde blive overgået af et kort der koster 4000 kr.
Det ER helt galt hvad nvidia har gang i med deres priser, og vi burde lade være med at købe dem. Som jeg ser det har vi intet vundet og der er intet fantastisk ved 1080...
#88 Heh ja sådan kan det lyde, men hvis jeg ville kunne jeg godt finde pengene. Nej jeg er bitter over jeg føler vi bliver tørret af nvidia fordi der desværre ikke er ordentlig konkurrence på markedet. Jeg føler virkelig de tager røven på os...