valg af digital antenne

Hyggehjørnet d.  26. maj. 2016, skrevet af J0tak
Vist: 895 gange.

J0tak

Superbruger
Tilføjet:
26-05-2016 14:40:05
Svar/Indlæg:
86/16
Har lige opsagt min Yousee grund pakke, og står og mangler en antenne der kan modtage dr's kanaler. Er det nogle der har erfaringer med inde/udendørs modeller, osv..
Bor i den nordlige del af randers, hvis det er af nogen betydning.

Ved godt det kan ses på dr.dk samt deres app, men mangler noget knægten på 4 kan finde ud af. Ala Knap 5 = ramasjang ?
Springer

Elitebruger
Tilføjet:
26-05-2016 15:06:00
Svar/Indlæg:
765/28
Ramasjang er nummer 4 her i huset 😉
Bor du i lejlighed og har du adgang til loft, eller skal den sidde udenfor?

Triax Ufo antenner - de skal have strøm, og kan have problemer med at modtage støj. De giver det dårligere signal til skærmen. Men de er relativt billige og lette at sætte op. Den er næsten ligeglad med hvilken retning den peger. De har typisk også FM og DAB antenne indbygget

De normale antenner kræver at du ved hvilken retning sendemasten står, men giver som regel også det bedste signal til tv'et.
Der er ikke FM/DAB antenne indbygget

Husk at antennen skal være LTE protected (4g sikker)

J0tak

Superbruger
Tilføjet:
26-05-2016 16:37:34
Svar/Indlæg:
86/16
jeg bor i hus med loft, og ellers er en montering udvendig også muligt.

DAB og FM er ikke nødvendig, så tror jeg skal gå efter en alm antenne med henblik på montage under tagryggen?

men det er godt nok en jungle.
http://www.av-connection.dk/?M...

er der en webside hvor man kan findes nogle tests, eller vejledning?

Passiv/ Aktiv..?
12- 47 dB..?

nogen der ved noget om det?
links modtages gerne, og skal nødvendigvis ikke købes fra av-eksperten (det var bare en af de øverste på Google) 🤡

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2016 00:24:41
Svar/Indlæg:
2518/53
Har dit tv dvb-t2 tuner?
Ellers skal du have en dvt-t2 modtager box.
God antenne til inde: https://www.av-cables.dk/inden... (har selv testet den mod 5 andre antenner.
Men mange ting spiller ind ved at modtager, alt fra hvor du bor, hvordan bygning ser ud, bygninger omkring, dvb-t2 box, antenne, kabel til antenne og hvor antenne står.
Du kan i modtager se info om signal styrke og signal kvalitet så du kan flytte antenne efter hvor begge er bedst.

Har du net så kunne du også bruge en tablet med hdmi f.eks. en købt billigt brugt.