Er jeg blevet snydt?

Diverse d.  27. maj. 2016, skrevet af Chronos
Vist: 1689 gange.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 14:43:14
Svar/Indlæg:
566/150
Hej,

Jeg har købt nogle nye WD Harddiske af en privatperson, købt sidste måned og stadig plumberet. Jeg spørger ham forinden ind til garanti, og han skriver til mig de er købt direkte hos WD og jeg bare kan registrere dem direkte hos WD for at få min garanti uden problemer. I selve salgsannoncen står der også "med GARANTI".

Det viser sig så, at diskene er OEM (Purchased for Manufacturer) og er ikke eligable for garanti. Jeg har nu haft ringet til WD som har bedt om købsbevis som de nu har fået af mig.

Jeg har fået invoices på alle diskene, de er købt af personen selv direkte hos WD i USA kan jeg se.

Nogen der har erfaringer med hvad mine muligheder er her? Og evt. hvad I tror at WD vil give mig af svar når de har behandlet sagen?

Tak på forhånd
angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 15:05:40
Svar/Indlæg:
978/160
Du er blevet snydt desværre. Og er nok ikke sidste gang i det her game 😢
Selv snydt af 4 personer herinde 🤡

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 15:16:39
Svar/Indlæg:
566/150
Yep, det er sq Refurbished drev han køber hjem i store partier direkte fra WD, og sælger dem videre privat og skriver MED garanti...

Kan jeg gøre indsigelse mod dette overfor banken, nu jeg har alting sort på hvidt? :/

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
27-05-2016 15:27:10
Svar/Indlæg:
2826/100
hvordan har du betalt?? Via bankoverførsel?

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 15:28:20
Svar/Indlæg:
978/160
Fortæl os venligst hvem han er og hvor han bor så vi andre ikke render ind i den svindler her eller på DBA 😐

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 15:39:49
Svar/Indlæg:
566/150
#3 MobilePay

#4 Gerne, men venter lige til det er 100% confirmed der ikke er rent mel i posen.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2016 16:03:11
Svar/Indlæg:
3661/82
Hvis WD ikke har svaret er juryen vel stadigvæk ude paa det omraade.
Vent og se hvad WD siger.

Derudover tag en kopi af annocen hvor han lover garanti. hvis WD ikke kan opretholde det maa det jo betyde at personen selv giver garanti. derudover skal duhuske pa at salg persone ogsaa skal give dig 2 aars reklematisonret som standard. hvis i ikke har aftalt andet. rent lovmaessigt

2 aars reklematisonret gaelder for alle salg/koeb ogsaa for privat saelg. som privat til privat kan man dog aftale andet ( det er fravigeligt). men uden aftale galder 2 aars som standard.

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 16:13:50
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 Er det inkl. der hvor du snød dig selv, men beskyldte sælger i alle mulige tråde?

Hvis du har glemt hvad det drjer sig som så skal jeg gerne grave trådene frem.

Hvor forsvandt iøvrigt din seneste "nogen har snydt mig"-tråd hen? :no:

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 16:18:16
Svar/Indlæg:
566/150
#6 WD har lige svaret mig, jeg quoter:

"I inquired in regards to these drives and I'm afraid current situation is that these invoices are sent alongside our replacements in an RMA (Replacement order). This means that these drives are recertified which should be stated on the drive labels as well.

In this case I'm afraid we can't do anything in regards to the warranty for these drives."

Jeg har taget kopi af alt, og har personens info inkl. tlf nummer og alting.

Jeg var faktisk ikke klar over at personen selv skal give reklamationsret som standard. Dog har jeg sort på hvidt at jeg spørger indtil garanti/reklamationsret specifikt, og han siger at jeg uden problemer vil kunne registrere diskene og få garantien via WD.

#7 Ved ikke helt hvad du taler om, jeg har ingen andre tråde, hverken her eller andre steder.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2016 16:40:31
Svar/Indlæg:
3661/82
Det virrek bare underlgi at WD sender refurbished diske ud og der ingen fabrik garnati er paa dem. anyway er det lgiesom priv til privat slag saa er busines til businne salg ogsa fravigeligt mht til reklemationsret. saa hvis WD har soglt dem uden garanti/reklemationsret saa er der ingenting at hente naar koeber ogsaa er erhverv.

Det er kun business til privat salg er de 2 aars reklematiosnret er ufragvigeligt. dvs man kan IKKE aftale andet.

og jo der er 2 aars reklematiosnret paa ALT salg.
det er blto et spoersgmla om det er fravigeligt ( aka aftale andet) eller ufragvigeligt(aka man kan ikke aftale andet).

jeg har dog ikek hoer om nogle sager hvor privat til privat slag er taget op saa kan ikke sige noget omkring resultaterne her. men loven i sig selv er klar.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 16:54:11
Svar/Indlæg:
566/150
Har lige haft sælger i røret, han forstår ikke hvad der er gået galt påstår han, og SIGER ihvertfald han er villig til at lade salget gå tilbage efter han selv lige har bekræftet serienumrene på WD's site.

Venter spændt :o

PS. Det drejer sig om WD RED 6TB diske, hvad ville i sige sådan en i refurbished udgave uden garanti ville være værd i et salg, kan evt. give ham en tilbud på hvad sådan nogle diske reelt er værd i brugt handel

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2016 16:56:40
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg tror ikke du skal forvente meget nedgang. jeg gaar ud fra du har koebet dme af ham pga det var en sjat billiger end edbpriser. hvis det er tilfaeldet kan han nok afsaette dem andersted eftersom det er forseglet nye vare

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 19:44:42
Svar/Indlæg:
2186/186

#6 WD har lige svaret mig, jeg quoter:

"I inquired in regards to these drives and I'm afraid current situation is that these invoices are sent alongside our replacements in an RMA (Replacement order). This means that these drives are recertified which should be stated on the drive labels as well.

In this case I'm afraid we can't do anything in regards to the warranty for these drives."

Jeg har taget kopi af alt, og har personens info inkl. tlf nummer og alting.

Jeg var faktisk ikke klar over at personen selv skal give reklamationsret som standard. Dog har jeg sort på hvidt at jeg spørger indtil garanti/reklamationsret specifikt, og han siger at jeg uden problemer vil kunne registrere diskene og få garantien via WD.

#7 Ved ikke helt hvad du taler om, jeg har ingen andre tråde, hverken her eller andre steder.

Chronos skrev d. 27-05-2016 16:18:16

Jeg er ret sikker på, at den ikke var myntet på dig, altså det som Die-Happy skrev, men derimod på angloamerikansk. Ha skrev nemlig #1 altså som en bemærkning til første kommentar til din tråd. Da du starter tråden, så er din tråd #0 og første svar er #1 osv.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 19:46:41
Svar/Indlæg:
566/150
#12 takker for forklaringen.

Jeg fandt en løsning med sælger, han har ikke handlet en ond tro, og gav mig muligheden mellem at køre handlen tilbage eller tage 20% af prisen, jeg valgte det sidste.

Tak for alle svarene, herligt der er stadig er liv på dette site jeg ikke har besøgt et par år må jeg indrømme :)

Sven

Superbruger
Tilføjet:
27-05-2016 21:06:54
Svar/Indlæg:
3661/82

Lyder sgisme som et godt udfald af det hele. lyder til begge parter fand en tilfredstillende loesning

AliasGus

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 22:13:44
Svar/Indlæg:
1300/30
#13 godt at høre.

Også bare endnu et bevis på at man nogen gange lige skal slå koldt vand i blodet og undersøge nærmere, inden man anklager sælger for snyd. Godt at høre at i begge var fair

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
27-05-2016 22:41:57
Svar/Indlæg:
3385/80
#8 Skulle have stået "#4", sorry. Han snød sig selv, men begyndte at sprede rygter om at sælger han snydt ham. Selv efter at det blev bevist at sælger intet forkert havde gjort, så påstod han andet.

For kort tid siden beskyldte han igen nogen for at snyde ham. Dog blev tråden hurtigt fjernet. Så tag alt hvad han siger med et gran salt. Eller bedre, ignorer det.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
28-05-2016 02:47:23
Svar/Indlæg:
3661/82
jeg tror Die hard referere til denne sag

http://hwt.dk/Forum/341692/Log...

bemaerk at i punkt 7 bekraefter Teresa at logs viser at Monty (saelger) har ret der var altid tale om en 840pro der var til salf. men angloamerikansk (Koeber) siger stadigvaek i #12 at det burde have vaeret en 850.
Saa ja trovaerdigheden om hvor meget angloamerikansk i virkeligheden er blive snydt eller det bare at ham selv der F#cker op i tingene staar ikke saa godt i hans favoer

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 28-05-2016 02:51:20.

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2016 08:54:56
Svar/Indlæg:
5224/222
angloamerikansk´ troværdighed på dette forum forsvandt længe før denne episode da han tiggede efter aimbot til battlefield og samtidig skyldte alle andre for at snyde 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pvt.P.Nutz d. 28-05-2016 08:55:19.

gammelgaard_mink

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2016 20:20:38
Svar/Indlæg:
979/49
#18 Troll 🤡

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2016 20:48:36
Svar/Indlæg: