Wave -> Alac

Diverse d.  28. maj. 2016, skrevet af Boomboy
Vist: 802 gange.

Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
28-05-2016 13:24:36
Svar/Indlæg:
351/36
Hej med jer.

For at jeg kan afspille lossless musik i bilen skal jeg enten bruge cd eller noget apple-produkt.

cd'er bliver ridset, og der kan ikke være meget på dem, derfor tænker jeg at købe en ipod touch eller lign.

men skal jo gerne have lavet mine wave filer om til Alac.

jeg er svært glad for freeware programmer, og for at styre udenom de værste vil jeg gerne have jeres bud på hvad jeg skal gå efter.
Alternativt så kom med jeres buyware bud, såfremt de er en klar fordel.

Ps. Jeg ved Itunes kan, men det er IKKE en mulighed.
M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-05-2016 22:26:11
Svar/Indlæg:
4112/52
Er du sikker på det er Alac du vil have gang i, og ikke Flac?
Sidstnævnte kan du bruge f.eks. CdEx til konverteringen,og de kan også bruges (sidst jeg gjorde det) til at hente data fra nettet om hvilken skive du har gang i, og hvilke numre der er på den osv.

Ellers er majorgeeks.com stadigvæk en ganske god kilde til freeware og test-versioner.


Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
28-05-2016 23:00:41
Svar/Indlæg:
351/36
Alac - skulle gerne være apple lossless (hvis jeg køber en ipod touch eller lign)

flac har jeg allerede konverter til .)

Jeg ser lige på Majorgeeks, havde jeg helt glemt eksisterede 🤣


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
29-05-2016 02:01:12
Svar/Indlæg:
3661/82
#0
hvorfor skal det vare et apple produkt? Jeg bruger da fin min Samsung telefon via bluetooth til min bil

andet punkt.
Hvis du alligevel skal konvetere (fra flac/wav til alac.) Hvorfor saa ikke bruge et lossy format til bilen. <ed det stoej niveau du har i bilen vil forskellen alligevel vare overdoevet selv ved helt lave bitrater. og du vil have adgang til mere musik.


Jeg vil see paa om Qaac ikke kan lave alac filer. det er en CLI wrapper til Apples audio encoder
og med et simpelt .bat fil samt flac og qaac burde du kunne konvereet dem i spandevis nemt.


#1 CDex er en CD ripper som kalder flac for konvetering. hvorfor ikke aer brug flac?


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 29-05-2016 02:04:32.


Boomboy
 
Overclocker
Tilføjet:
29-05-2016 12:31:56
Svar/Indlæg:
351/36
#3
Normalt ville jeg give dig ret, men bilen er lyddæmpet og anlægget opgraderet, jeg bruger tidskompensering på radioen.

Jeg er ikke i tvivl når jeg spiller en mp3/320 eller wave filer fra cd.

Lossless fra usb/cd er ikke understøttet, så den eneste måde at afspille lossless er via Apple integrationen i radioen.

Jeg kan også bruge 3.5mm jack fra min tlf til radio, men så er det analog signal, og ekstremt modtagelig overfor støj, og så mener jeg personligt der er bedre lyd via den digitale overførsel fra eks. ipod touch, samt at det er integreret i radioens menuer også.

Men har fundet db poweramp, det gør hvad jeg ønsker, hvis andre skulle søge samme løsning.