Hjælp til køb af pc

Diverse d.  30. maj. 2016, skrevet af osckar
Vist: 936 gange.

osckar

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2016 09:39:12
Svar/Indlæg:
4/1
Hej med jer,
Jeg har en ganske fantastisk laptop fra arbejdet, men den bliver lidt lun når jeg spiller CS:GO. Jeg vil gerne have sat en stationær op herhjemme, men jeg har ufattelig lidt forstand på specs og priser. Jeg har derfor brug for jeres hjælp. Jeg er græsk katolsk om computeren er ny eller brugt, den skal gerne kunne købes for maksimum 3.500,- kr., computeren skal KUN bruges til CS, resten foregår på tablet eller bærbar. Jeg vil gerne, at jeg kan køre højeste settings i spillet med en fornuftig FPS. Er der nogle der kan give et råd, skal jeg bygge selv, skal jeg købe brugt, hvor starter jeg og hvor slutter jeg? Jeg har mus og hørebøffer, men skal nok også på jagt efter en billig skærm.
På forhånd, mange tak!
osckar

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2016 10:21:43
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg har kigget lidt på køb salg siden herinde.
Er det så simpelt, at man bare kan købe et hvilket som helst; kabinet, bundkort, grafikkort, processor og lidt ram og så kører det? Som sagt er jeg helt på bar bund, jeg er til gengæld ganske fingernem, så jeg er ikke nervøs for selv at samle.

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
30-05-2016 17:18:40
Svar/Indlæg:
2045/273
Hej og velkommen til.

I princippet så ja til dit spørgsmål. Man bør dog lige være sikker på hvad det er man vil bygge/samle selv altså find ud af hvad den skal bruges til og hold styr på hvilke CPU'er, bundkort og RAMmoduler der passer sammen. Du skal selvfølgelig også vide hvad slags kabinetstørrelse du er ude efter, for det nytter ikke at købe et M-ITX kabinet og så forvente at et ATX bundkort passer i. Så lav lidt forarbejde inden du kaster dig ud i det. 🙂

osckar

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2016 17:22:55
Svar/Indlæg:
4/1
Wow, det forstod jeg næsten ikke noget af. Så jeg kan google(?) de enkelte komponenter og se hvad de er kompatible med?

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
30-05-2016 17:32:26
Svar/Indlæg:
2045/273
Jeps.

Det er da en god start. Hvad jeg mente var at du f.eks kunne lægge dig fast på at du vil have et Z170 setup så skal du vælge CPU der passer på sådan et Z170 bundkort det er til Socket 1151 og RAMklodserne skal være DDR4 moduler.

Hvis du derimod vælger en ældre platform som Z97 så skal bundkortet have et Z97 chipsæt og CPUerne skal være til Socket 1150 og her er det typisk DDR3 RAM du skal lede efter.

Så jo du skal lige have styr på nogle ting. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Renissen2 d. 30-05-2016 17:33:02.

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
30-05-2016 17:35:59
Svar/Indlæg:
2045/273
Det nemmeste ville måske være så at købe en brugt fix og færdig. 🙂

osckar

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2016 17:39:38
Svar/Indlæg:
4/1
Ja, det lyder til at jeg bare skal slå et opslag op, hvor jeg søger en brugt pc'er. Er det muligt at få noget inden for det budget jeg snakker om? Jeg tænker jo ikke umiddelbart, at CS:GO er det mest krævende.. I øvrigt, tak for input.

Renissen2

Senior Skribent
Tilføjet:
30-05-2016 17:54:24
Svar/Indlæg:
2045/273
Altid rart at kunne hjælpe 🙂 sådan er rigtig mange af os generelt her på HWT.dk.

Ja prøv at lave et Købes opslag i vores køb salg sektion det kan jo være der lige er nogle der står og overvejer at skifte til helt nyt grej. 🙂

Held og lykke med din jagt. 🙂

Sven

Superbruger
Tilføjet:
30-05-2016 18:47:35
Svar/Indlæg:
3661/82
Desvaeere er jeg ikke meget ind i danske priser eller CS:GO specifikke krav/workload.

Men hvis du vil samle selv vil jeg staerkt anbefale at alliere dig med en som kan finde ud af det eller idet mindste angribe sagen med en utrolig maengde paapaselighed. smaa forglemelser og fejl monteringer kan nemt koster dig udstyret.jjeg vil som renissen2 ogsaa anbefale at kigge paa en brugt pc.

Er budgettet inklusivt eller exklusiv skaerm ?

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
30-05-2016 18:55:50
Svar/Indlæg:
5224/222
Husk at skrive åbent om pris osv. i din købstråd og så vil folk vejlede dig omkring hvad er en rimelig pris. Så bliver du ikke taget i nummeren 🙂

osckar

Ny Bruger
Tilføjet:
30-05-2016 19:57:53
Svar/Indlæg:
4/1
Jeg forventer at bruge aller højest 4.000 kr. Inkl en skærm. Så vidt jeg ved, så er kravene ikke specielt store til CS:GO og jeg har ikke behov for det vildeste grej med den smarteste det ene og det andet. Det skal kunne lave minimum 100 fps ved højeste settings, så vidt jeg ved, så skal der ikke meget til. Som sagt har jeg en fantastisk bærbar, så counterstrike vil være computerens eneste opgave. Jeg laver en købs annonce imorgen.