Netbutik med returlabel

Diverse d.  31. maj. 2016, skrevet af c0olking
Vist: 1075 gange.

c0olking
 
Superbruger
Tilføjet:
31-05-2016 17:17:36
Svar/Indlæg:
174/47
Kender i nogle elektronik webshops der vedlægger et returlabel, hvis man skulle fortryde købet? Ligesom mange tøjbutikker gør.
Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
31-05-2016 17:36:05
Svar/Indlæg:
3661/82
#0 jeg har ikke set det.
nu er det en del aar siden jeg arbejder i DK i IT retail. men dengang skulle man slev betale for fragten ved returrets returnering.


wnxdemon
 
Bruger
Tilføjet:
31-05-2016 17:36:36
Svar/Indlæg:
78/5
Komplett.dk kører med 45 dages fri retur. Jeg mener at de sender dig en label, hvis du vil gøre brug af fortrydelsesretten.


korsk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-05-2016 17:51:30
Svar/Indlæg:
1334/15
Hej - nogle elektronikfirmaer på nettet vil gerne ha` at kunderne først kontakter dem ang. problematikken, hvorefter de tager stilling til, om de vil godkende en rma sag og sende dig en elektronisk fragtseddel.

Ved brug af fortrydelsesretten, kan man nogle steder købe samme til billigste forsendelsespris (billigere end G Porto)

Hvis de automatisk medsender en returseddel, vil der gå helt kuk i tingene, da alt for mange returvarer ikke blive anerkendt pga. fejl/mangler osv. Og hvor står parterne så mht. yderligere fragt og kontrolgebyrer etc. 😀


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 31-05-2016 17:52:45.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
31-05-2016 19:08:04
Svar/Indlæg:
3661/82
#3

ja isaer mht til IT nar over 80% af RMA sager er kunde fejl.
jegtror endu ikek jeg har haft en kunde i mine mange aar i IT retail der rent faktisk havde laest manualen inde d indleverde den(eller ogsaa fik alle dem der laeste dme leost ders problem)

mine teknikkere og kune de felste af manual side numere i hovede ud fra symptomemr hvor vroes kunder skulle kigge nar de indleveret ders udstyr.

- Min nye eksterne maxtor harddisk virker ikke
- hvordan vriker den ikke ?
- Den virker slet ikke
( jeg ved stadigvaek ikke hvorfor folk tror at svare det samme igen, naar man stille spoergsmal til detaljer er et godt svar)
- ok hvad er det praecist den goer eller IKKE goer som medfoere at du mener den er defekt.
- jeg kan ikke finde den i min computer
- har du proevet at laese i manuaelen for opsaetning ?
- JA og det hjalp ikke
(hvorfor skal kunder altid lyve)
- Har du specifikt kigget paa side 17 i manualen ?
- oeeh booeh maaske ikke.
- kig paa side 17 i manualen den vil fortaelle dig hvordan du partioner og formater et nyt drev saa den faar et drev bogstav og bliver vist i denne computer.
Hvis jeg tager din disk ind som en reklamations sag og der ikke er fejl paa disken, og det er pga du ikke har laest side 17 i manuale, saa koster det er et tekniske afgift da egne fejl ikke er daekket under reklamationsretten.
- oeeh jeg tror lige jeg goer det foerst.


Havde faktisk en kunde der kom ind med to og raabe og skreg og store armbevaegelser og et ret kuloert sprogbrug med maser af fine "fremmedord"
Jeg tog hans to diske ind som to individuelle sager saa jeg kunne bonge ham to test gebyrer.
Lad dog vare at pisse den teknikekr af der skal tage sig af de udstyr og som kan bestemm om du lige skal sniges foran i koen pga du er en god kunde. eller bare skal syltes max og have overskrevet dine data fordi du er en spade


.... sikke dog en masse off topic fra mig idag 🤣


KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
31-05-2016 19:16:17
Svar/Indlæg:
4295/306
CDON.com lægger så vidt jeg husker en returlabel i pakken.


Grymok
 
Superbruger
Tilføjet:
31-05-2016 23:09:42
Svar/Indlæg:
656/40
Jeg mener faktisk CDON de gør det, eller også er det RMA label.
Ellers tror jeg det er de færeste der gør det, da de taber penge hvis Hardware har været pakket ud ;)