Der er et lovkrav fra EU der siger præcist hvor stor en sendestyrke disse routere må have, så den største forskel er der som sådan ikke på dem.
Der hvor der er forskel er f.eks. CPU/RAM (hvor mange enheder den klarer flydende på en gang mm. indbygget software), samt antenner / MIMO - Det kræver dog også at hardwaren der modtager understøtter disse ting.
Andre steder man vinder lidt er muligvis lidt lavere latency, AiRadar (som f.eks. ASUS har, hvor meget det giver er jeg dog ikke helt sikker på).
Som der bliver nævnt, du har din Thomsen router/modem, denne lader du kablet du viser ovenover gå ind i, derefter slutter du bare din egen router i f.eks. Port #1.
Så kan du evt. slå alt wifi mm. fra i settings til Thomsen routeren (så at de to wifi signaler ikke roder med hinanden), hvis dette ikke lader sig gøre manuelt, så kan du ringe til Stofa og bede dem slå alt fra som ikke er LAN-Portene (har jeg selv gjort på mit fiber), da du vil køre med eget udstyr.
- Evt. også gøre så IP'en bliver givet til din ASUS router - Hvis dette ikke selv gøres så kan du igen højst sandsynligt få Stofa til at gøre det, tager muligvis et par dage før du ser nogle ændringer.
Det eneste den Thomson modem/router så ville blive brugt til er modem funktionen, at den altså modtager/sender dataen, som så går igennem din ASUS router, og alt andet.
Jeg tror ikke rigtigt at du finder en router som kan overtage det job som Thomson'eren gør, og alt efter hvordan du får dit Stofa så er den nok også registreret til præcist dit net, inde fra Stofa af, da du fik den.