#1 Skam dig, det er jo meget mere end bare en CPU 🤣
Ikke min, men den jeg prøvede til Computex, AIO vand, 4570-4580MHz på 20 tråde, 1.35-1.375V, den kunne 4500 ved 1.33V
hvis man gerne vil køre med 3-4 grafikkort, så skal du op i den CPU, for at det virker ordentligt.
Egentlig en skam, at Intel ikke laver en 4-6 kernet CPU med 40-pci lanes hvor man så kunne have 4,5 Ghz saom standard og clocke til 4,9 eller 5,1 Ghz og bedre udnytte den i spil, som typisk max udnytter 4 kerner, hvis man er heldig, men sådan er det desværre ikke.
Jeg har selv måtte købe et x99 setup, fordi jeg også gerne vil køre med 3 grafikkort.
min 5820k clocker også nemt 4,5GHz, kan godt presse den op på 4,8GHz men syntes den skal have lidt for meget volt til at jeg allerede vil presse den derop, om små 2 år kan det da godt være den skal derop og lege :)
#13 og den har også kun 6 kerner hvor din jo har 8, det har også lidt at sige :)
#6 hvad bruger du dog din pc til, der kræver 8 cores og 16 threads ?...
er det ikk overkill til alm brug/spil brug ?.
jeg tænker at der pt. kun bliver skrevet ting der kan udnyttte så mange cores til server workloads, eller hvis du virtualisere din pc og benytte den til flere forskellige ting på samme tid.
Umidbart får man vel mere preformance i de fleste senarier ved bare at køre en I7 skylake ved noget der minder om 4,6-5ghz ?
Eller har min server/HEDT tekniske sans slået fejl ?.