Ingen 3/4 way SLi alligevel til GTX1070/1080

Grafikkort d.  09. juni. 2016, skrevet af Gripen90
Vist: 967 gange.

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2016 16:01:47
Svar/Indlæg:
15982/637
NVidia dropper ideen med en nøgle til at låse op for 3/4 way SLi, men dropper nu også HELT supporten i spil. De vil KUN understøtte 3/4 way SLi i de kendte benchmark programmer som 3Dmark, Unigine Heaven 4.0, således at benchmark rekorder stadig kan laves med Nvidia kort.
https://www.youtube.com/watch?...
http://www.pcper.com/news/Grap...

Dermed RIP 3 og 4 way SLi med Pascal serien, som vi ellers han kendt det.


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 09-06-2016 17:29:48.
canny
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2016 16:19:21
Svar/Indlæg:
1500/79
Det er skod, men det jo kun 1 ud af 100 der bruger mere end 2 kort :)


SDK
 
Redaktør
Tilføjet:
09-06-2016 16:47:07
Svar/Indlæg:
573/108
Fedt jeg har lige skrevet inno tek afsnit om det, og så ændrer de det dagen efter... 😛
At love SLI understøttelse, og derefter trække i land igen er sku også lidt dumt, så må de næsten hellere stå ved det, også selvom ydelsen er dårlig med det gamle SLI interface.

Refundere de kort til folk, der har købt mere end 2, produktet er vel egentlig solgt med lovning på en funktion det ikke får?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SDK d. 09-06-2016 19:00:30.


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2016 17:01:33
Svar/Indlæg:
6181/270
Hvad er NVIDIAs begrundelse for det at de dropper 3 og 4 ways sli?


Dolph
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2016 17:55:16
Svar/Indlæg:
655/39
Kan næsten ikke lade værd med og spurge, så her kommer det. Hvad gør du så nu gripen? 🤡 Så skal du vel også til amd eller hvad? 🤣


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2016 18:04:22
Svar/Indlæg:
2185/186
Smart måde at tvinge forbrugerne, til at smide penge efter deres kommende 1080TI fordi man ikke bare kan købe et ekstra 1080 og køre 3-way, for at slå 1080TI i SLI


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2016 18:59:31
Svar/Indlæg:
15982/637

Kan næsten ikke lade værd med og spurge, så her kommer det. Hvad gør du så nu gripen? 🤡 Så skal du vel også til amd eller hvad? 🤣

Dolph xD skrev d. 09-06-2016 17:55:16

Jeg har skam også AMD bare ikke tre kort med eet. 🙂
Men ja det bliver så blot således at mine 3x GTX 980Ti først udskiftes med måske GTX 1080Ti aafhængig af pris og hvis sådan to kan matche kortene. Men jeg synes da det er brand ærgerligt at de stopper for det, når jeg ellers har kørt 3 way SLi i 8år 😩
På den anden side så er der færre penge at bruge på GFX.


Ebo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-06-2016 19:25:37
Svar/Indlæg:
709/10
Jeg syntes det er helt fint, nu mangler vi bare AMD gør det samme. Hellere have fuld support på 2 kort end på flere.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
09-06-2016 19:32:38
Svar/Indlæg:
6368/477
Uanset hvad får du jo understøttelse for 4 kort, ja faktisk så mange kort du kan presse i din maskine med DirectX 12. Så skal du spille DirectX 12 spil er du stadig dækket ind, så længe dem der laver spillet programmerer det op til X antal kort, samme er gældende for AMD.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
09-06-2016 19:37:29
Svar/Indlæg:
1893/88
#8 Skulle lige til at næve det.

Vi må bare vente til DX 12 spil, og se hvordan det kommer til at kører :)


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
09-06-2016 19:43:47
Svar/Indlæg:
15982/637
#8/#9: jo det er rigtig nok, der er bare ingen garanti for det uanset hvad i forhold til tidligere. Før kunne driver optimeringer jo godt få et spil til at skalere bedre med 3 kort selv om der fra spiludviklerens siden grundlæggende ikke var arbejdet specielt på det, med DX12 er det nu helt op til spiludvikleren selv hvad de vil satse på, så dermed kan understøttelsen gå hen og blive langt ringe og i langt færre spil end vi så i starten med 3/4 way SLi understøttelse.

"As DX12 and Vulkan next-generation APIs become more prolific, the game developers will still have the ability to directly access more than two GeForce GTX 10-series GPUs, though I expect that be a very narrow window of games simply due to development costs and time.

NVIDIA will enable support for three and four card configurations in future drivers (without a key) for specific overclocking/benchmarking tools only, as a way to make sure the GeForce brand doesn't fall off the 3DMark charts. Only those specific applications will be able operate in the 3-Way and 4-Way SLI configurations that you have come to know. There are no profiles to change manually and even the rare games that might have "just worked" with three or four GPUs will not take advantage of more than two GTX 10-series cards. It's fair to say at this point that except for the benchmarking crowd, NVIDIA 3-Way and 4-Way SLI is over
."


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Gripen90 d. 09-06-2016 19:47:13.


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2016 20:00:27
Svar/Indlæg:
3799/43
Mon ikke at begrænsningen er opstået, i forbindelse med at de har optimeres Sli porten?

Samtidig så burde det ikke være nødvendigt at skulle opgradere til 3-4way Sli. Men det nye Gtx 1080 skuffer imo, hvis at man tænker på prisen kontra ydelsen.

Nvidia og Amd er stadigvæk for langsomme, allererede da det var muligt at købe en fornuftig 4K skærm, der skulle Nvidia og Amd havde stået parat med det første Gfx kort med den ydelse som et GTX 1080 levere.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
09-06-2016 22:21:44
Svar/Indlæg:
6368/477
Vi var til AMD tech day i Stockholm for to dage siden, lige efter Computex. Det meste er under NDA indtil næste måned desværre, men det var bestemt Polaris vi snakkede mest om, og eftersom vi kun var 3 medier (to youtubers og HWT) var der rig mulighed for at snakke tech med de 3 AMD havde sent.

Her blev vi blandt andet forklaret at mange, rigtig mange af de nye DX12 spil bliver kodet til minimum 4 grafikkort, og det kan også være blandet mellem AMD og nVidia. AMD har arbejdet rigtig tæt med stort set alle DirectX 12 udviklere for at få dem til at forstå hvad det går ud på, og hvordan de kan udnytte alle GPU'er i et system.

AMD kan nemlig godt se problemet som #11 er inde på. Grafikkort i dag er bare ikke kræftige nok, og det forsikrede AMD os om at det er spiludviklerne ganske godt klar over, især med VR. Derfor bliver der lagt kæmpe pres fra AMD's side af specielt for at få DX12 udviklere til at udnytte så mange GPU'er som muligt.

Så det er jo alligevel lidt godt må man sige, men kun tiden vil vise hvorvidt 3 eller 4 Nvidia kort faktisk kan bruges til noget med DirectX 12 spil.


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2016 22:27:53
Svar/Indlæg:
2185/186

Vi var til AMD tech day i Stockholm for to dage siden, lige efter Computex. Det meste er under NDA indtil næste måned desværre, men det var bestemt Polaris vi snakkede mest om, og eftersom vi kun var 3 medier (to youtubers og HWT) var der rig mulighed for at snakke tech med de 3 AMD havde sent.

Her blev vi blandt andet forklaret at mange, rigtig mange af de nye DX12 spil bliver kodet til minimum 4 grafikkort, og det kan også være blandet mellem AMD og nVidia. AMD har arbejdet rigtig tæt med stort set alle DirectX 12 udviklere for at få dem til at forstå hvad det går ud på, og hvordan de kan udnytte alle GPU'er i et system.

AMD kan nemlig godt se problemet som #11 er inde på. Grafikkort i dag er bare ikke kræftige nok, og det forsikrede AMD os om at det er spiludviklerne ganske godt klar over, især med VR. Derfor bliver der lagt kæmpe pres fra AMD's side af specielt for at få DX12 udviklere til at udnytte så mange GPU'er som muligt.

Så det er jo alligevel lidt godt må man sige, men kun tiden vil vise hvorvidt 3 eller 4 Nvidia kort faktisk kan bruges til noget med DirectX 12 spil.

freak_master skrev d. 09-06-2016 22:21:44


Du er for sej og takker for, at i har været så proaktive, så vi kan blive fodre med noget insider viden.

Glæder mig for sindssyg meget til Polaris kommer på markedet og så vil jeg helt sikkert have 3 kort ?


Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-06-2016 09:15:06
Svar/Indlæg:
2185/186
Der findes også entusiaster, som gerne vil game på 3x4k skærme og tvivler på, at der nogensinde kommer et kort, som alene i 2-way SLI/CF vil kunne trække den massive opløsning, når man samtidig har sat alt til max.

Selv opløsningen 7680x1440 og eller 7680x1600 er nogle heftige opløsninger. Men lyder godt med de nye AMD kort og glæder mig bar til at se, hvordan sådan en 3 eller 4 polaris kort yder i spil.