Soap-box - Lejligheder, flugtveje og lys

Hyggehjørnet d.  09. juni. 2016, skrevet af Jet
Vist: 925 gange.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2016 17:25:38
Svar/Indlæg:
129/16
Hej alle

Da vi er en del forskellige folk her på forummet, tænkte jeg at der måske var en som har oplevet noget lignende eller arbejder med det eller kender nogen som de evt kunne forhøre sig ved omkring mit spørgsmål.

I den bygning, som består kun af lejligheder(20 stk), som jeg bor i, har vi værelser ud til en parkeringsplads med betaling, indgangen til lejlighederne er ud mod vores egen private parkeringsplads som er lukket for alle andre.

Lige over mit soveværelses vindue, hænger der en halogenlampe/projektørlys, som lyser ned/ud mod parkeringspladsen, hvilket jeg er træt af da det tiltrækker insekter i sommermånederne, men også fulde unge mennesker der fester på den nærliggende diskotek (eller hvad de nu kalder det i disse dage) som har en tendens til at, sætte sig under mit vindue midt om natten, og snakke højlydt så man vågner.

Min udlejer som står for lyset da det hænger på hans ejendom (har snakket med kommunen omkring det), og han fortæller mig følgende:

Jeg skal undersøge, du er ved at pille ved loven om adgangs- og flugtvejs lys.

Efter nogle dage kommer dette svar:

Lampen må ikke komme væk da der skal være min. 50 lux som det hedder (et stearinlys giver 1 lux)

For at finde ud af hvor vi står skal det være mørkt og vi kan prøve at slukke halvdelen af lamperne
og se hvor mange lux der er på jorden.

Da jeg fik første svar, forsøgte jeg selv at finde noget, men det var kun for arbejdsrelateret områder, samt ved ejendomme der kunne huse 150 mennesker.

Men det han nævner kan jeg ikke finder nogen steder, og kan ikke forstå at det skulle være sådan, da det ikke giver mening da en voksen person ikke ville kunne komme ud af de vinduer (og nej jeg har ikke prøvet, jeg ville bare sidde fast med maven :p).

Er der nogen som ved noget om dette med lys, om det virkelig passer??

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Jet d. 09-06-2016 17:27:12.
momberg

Superbruger
Tilføjet:
09-06-2016 17:38:29
Svar/Indlæg:
387/40
Du kan prøve
at kontakte brandmyndighederne. Det er vidst dem der bestemmer på det område.

Jet

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2016 22:00:41
Svar/Indlæg:
129/16
Jeg har prøvet at se på deres hjemmeside, eller det som de høre under, og de har ikke med sådan noget at gøre, så vidt jeg kan finde.