Test af blæser (programmer)

Luftkøling d.  11. juni. 2016, skrevet af martinbg
Vist: 1495 gange.

martinbg
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-06-2016 11:13:11
Svar/Indlæg:
2076/119
Hej HWT :)

jeg har lige fået nyt blæser hjem til min computer, både til selve kabinettet og til min radiator

jeg kunne godt tænkte mig at få det testet det rigtig godt både ydelse og lyd, jeg er bare en privat person, så jeg vil ikke gå ud og købe lydudstyr til at teste Db

1.
Vil man kunne teste db med en app på ens tlf eller vil det helst ikke give en et virkelig billede?

2.
Jeg tænktet på at bruge Gpu-z til at se om min gpu yder mere ved der kommer mere luft ind, findes der andre programmer til det?

3.
Da jeg nok kommer til at teste over flere dage, så tænkte jeg jeg vil måle rummets tempratur, vil det være fint at måle ved bordret? eller er et andet sted ville være bedre?

4.
Jeg skal have presset computern, jeg tænker at bruge Valley Benchmark til GPU, har i andre forslag til programmer, og hvad vil i forslag til CPU?

Jeg har glædet mig rigtig meget til at høre fra jer, og er der noget jeg har glemt, så høre jeg med glæde fra jer

Mvh
Martin
mangekyo
 
Superbruger
Tilføjet:
11-06-2016 11:32:12
Svar/Indlæg:
516/11
Pres GPU med Unigine Heaven benchmark, specielt med tesselation på det højeste. Det er langt hårdere for GPU.


MVJ
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
11-06-2016 13:17:12
Svar/Indlæg:
96/4
Dine øre er det bedste db meter, Da det er det du hører.
Rum temp sæt den ca en halv meter væk fra computeren
I samme højde og på den side hvor den suger luft ind.
Brug computeren normalt.
Og find balancen imellem ydelse og støj