Er det bare mig, som er dum eller hvad ?

Diverse d.  16. juni. 2016, skrevet af Ebo
Vist: 1415 gange.

Ebo

Superbruger
Tilføjet:
16-06-2016 11:56:05
Svar/Indlæg:
709/10
Jeg bygger selv mine maskiner, både til migselv og min frue. Det sker vel 2-3 gange om året, at der bliver opgraderet 1 af maskinerne helt fra bunden.

Jeg føler ikke, at vi mangler noget, og det er vel egentlig mere en hobby end så meget andet.

Jeg er af den overbevisning, at kan man hjælpe nogen som mangler, så har man pligt til at gøre det, sådan er det.

Vi sender faktisk næsten nye maskiner(1år gamle) ned til vores fælles familie på Filippinerne, så de er up to date.

Resten går kvit og frit til vores ungdomshus her hvor vi bor i DK hvor der kommer rigtig mange unge, og spiller pc spil.
Der giver vi egentlig resten, nogle gange kun GFX, da de maskiner jeg allerede har givet, godt kan holde nogle år endnu.
Jeg mener bare, at vi smider så meget væk, som andre ville sætte pris på, og tro mig, at følelsen af at se en lille knægt/pige kunne spille sit favoritspil og bare smile, det er det hele værd 😀 .

Jeg siger ikke, at alle skal være som os, men vi har muligheden for at gøre det, så hvorfor ikke ?. Det man får tilbage er mere end det hele værd 😲.

Jeg kan jo egentlig være ligeglad, men så er man aldrig glad, er min filosofi i livet, og får man et smil igen, så betyder det noget for alle, bare det og gøre noget for andre.
Jeg har jo købt nyt inden de får det.

Mvh
Sam

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Ebo d. 16-06-2016 11:59:12.
nCa

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 12:01:33
Svar/Indlæg:
714/10
Det er da flot det du gør.

Og det lokale ungdomshus er en god ide, nu i disse kommunale sparetider.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
16-06-2016 12:06:34
Svar/Indlæg:
4741/1690

Stor ros til dig herfra, det er godt at se at folk som har overskud og mulighed for det, hjælper dem som ikke selv har disse muligheder.

The Boss

animal-mik

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 12:27:52
Svar/Indlæg:
908/160
Tager lidt håndører for det når jeg fikser pcér for folk.
tager lidt for det - ellers bliver man kimet ned som "free support døgnet rundt"

Men gør det ofte også "UB" //uden beregning hvis det
er nogle jeg ved sidder hårdt i det.
Fiksede/geninstallerede 2 pcer for en veninde til hendes børn , og smed endda større hdd og ram i ub.

Penge er ikke alt. Kunne glæde en ven :)

Anonym202181719486

Overclocker
Tilføjet:
16-06-2016 12:28:35
Svar/Indlæg:
115/0
du er da ikke dum, det da fantastisk du har overskud i dit budget til og gøre den slags, det da bare rart og se lidt med-menneskelighed istedet for de flestes grådighed 🙂

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 12:35:41
Svar/Indlæg:
2076/119
Du er da pisse sej at gøre sådan noget, at du føler du har sådan en overskud er da bare FEDT!!!

jeg sælger dog selv mit hardware, det går oftes sådan jeg køber nyt, så får min kæreste det, og så sælgere "vi" det og så går det til nye dele til mig igen, osv :)
jeg ved godt vi har det PISSE! godt i Danmark, og vi skal ikke klage, men da jeg arbejder i butik og ikke har nogle høj løn føler jeg ikke at jeg har råd til at give til det ene og det andet, men syntes det er SÅ FEDT! du gør det, tommel op for det :D

Rafcio

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 15:38:04
Svar/Indlæg:
445/32
Hvorfor spørger du egentlig på den måde? Er der nogen der fik ond et sted bag på og har sagt noget ubehageligt din vej eller hvad? Uanset hvor stor velstanden er, så er der altid plads til at gøre godt et eller andet sted sådan btw 😛

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
16-06-2016 21:17:43
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg forstår heller ikke hvorfor du spørger om du er dum? Selvfølgelig er du ikke det! Det er da fedt det du gør.

Jeg er også stor modstander af at smide ud og jeg er ofte forbløffet over man ser bliver drønet ud som andre kan have glæde af. Bare se den X58 maskine der var en her på forumet der fandt i storskrald! En helt perfekt maskine som rigtig mange kunne få glæde af. Hvor er det dog dumt at smide sådan noget ud.

Men samtidig oplever jeg desværre også hvor dårligt nogle mennesker kan opføre sig når man vil give ting videre på "gratis ting" fora... Der kan man godt blive behandlet dårligt selvom det er en selv der giver ting væk.

Men thumbs up herfra. 🙂

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 21:52:07
Svar/Indlæg:
1135/38
Smukt. det er meget flot at du gør det på den måde.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AXE d. 16-06-2016 21:52:58.

Anonym2021815192642

Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 23:59:30
Svar/Indlæg:
2418/151
Vi mangler en "like button" 😲