spil crasher i windows 10

Software d.  16. juni. 2016, skrevet af AliasGus
Vist: 969 gange.

AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-06-2016 20:04:43
Svar/Indlæg:
1300/30
Har et mærkeligt problem hvor mine spil fryser efter 5-15 min gaming efter cold boot. Derefter kan jeg lukke spillet med task manager, og derefter crasher spillene ikke mere så længe pc'en er tændt. Genstarter jeg derimod, så starter det forfra.

Troede jeg havde fundet problemet ved nogle "distributed COM" fejl i loggen, men dem fik jeg løst (dukker ikke op mere i loggen), men problemet er der stadig.

Jeg har prøvet at geninstallere windows 10, og problemet var imidlertidig væk. Problemet kom dog igen omtrent efter en office 365 install. Ved dog ikke om dette var tilfældigt, men office er nu væk og har stadig problemet.

Det mest mærkelige er at der INTET står i loggen efter et crash 😢

Det er ikke videodrivers da jeg også havde problemet før jeg fik gfx i (spritnyt build) og kørte på intel graphics.

Tænker generelt ikke det er en hardwarefejl, da der jo så burde stå noget i loggen, og at problemet så ikke kun skulle være der kort efter et boot. Booter jeg pc'en og bare surfer og andet, uden at spille, crasher den aldrig. Det er kun diverse spil der gør det, og KUN én gang efter et boot 😐

Det er KUN spillene der crasher og IKKE selve windows 10

Nogle der har et forslag til fejlsøgning?

Har forsøgt:
Memtest - uden fejl
geninstallation af windows 10
opdatering af ALLE drivers
windows update (fuldopdateret)
løse fejl i logs
bytte om/kun bruge én RAM blok
kun køre på integreret grafik
fjerne evt ustabilt software (steelseries engine, wuze og andet)

anyone?? 😢 😢 😢
MJPrivat
 
Overclocker
Tilføjet:
16-06-2016 22:47:24
Svar/Indlæg:
19/0
Slå intel grafik fra i biosen


AliasGus
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-06-2016 14:30:34
Svar/Indlæg:
1300/30
#1 ikke muligt

Har deaktiveret det i enhedshåndtering uden resultat