Man får altid hvad man betaler for.
Ali Express er sådan set fin nok..Det er ligesom eBay, det er bare EM kinesisk ejer i stedet. Deres garanti ordning er vidst også ringere, men den fungere da.
Når det er sagt, så havde jeg nok ikke købt så vigtig en ting som en tlf i Kina. Der er en grund til at de koster som de gør og at der ikke er nogle danske forhandlere af samme produkt. Det er simpelthen for ringe kvalitet.
Jeg køber selv ting i Kina, så jeg siger bestemt ikke at det er skidt at handle i Kina, men det er mest ting som ikke er vigtige jeg handler i Kina. Det kan være en arduino for eksempel. I DK koster den 250kr, men i Kina kan man få dem til en 20er (open source hw)
Så gør det ikke noget hvis der futter en af, men ting som bare skal virke, som tlf, computer, skærm, whatever køber jeg i DK, fordi at der er bedre service på tingene. I DK forhandles der NORMALT ikke produkter i så dårlig kvalitet som noget Kina skrammel er, for butikkerne kommer til at have flere udgifter ens indtægter på det.
TL;DR det er ligesom Harald skrald. Køb det kun hvis du kan tåle det går i stykker.