Det eneste problem jeg har oplevet ved at opgradere er netkortet. Faktisk kun intels netkort har givet problemer. det er deres ældre kort fra 775 og tidligere platformen, der tit giver problemer.
Jeg måtte sende min datters PC (Icore 5) tilbage på W7, da driver til hendes grafikkort (et gl. GTX 7800) ikke fandtes til W10. Og så var den lidt ustabil, hvilket jeg ikke er sikker på skyldtes mgl. grafik driver e. andet. Det var kun grafikkort, der dukkede op i enhedslisten. Men tag en backup og prøv. Du kan som regel altid vende tilbage.
Hvis du opgraderer gemmer Windows 10 din gamle installation og du har mulighed for at rulle tilbage; kræver selvfølgelig at du har plads på din harddisk.
32 bit versionen skulle kunne bruges så længe din cpu har PAE, SSE2 og NX(hvad det sidste så end er) instruktioner.
NX er forkortelse for No eXecute og en sikkerheds funktion i chippen. det er ogsaa kendt under XD som staar for eXecute Disable
med NX understottelse ) bliver dine ram omraade markeret som varende executable eller non-executeable. Foer NX var alt ram executable dvs selv ram omraader der var fyldt med data kunne teknisk set koeres som om det var program kode.
Fordelen ved dette er for at eliminer buffer overflow injection hacks. Ved buffer overflow injection.... ok lad os bare kalde det BUOH. fylder du et input paa f.eks en server med saa meget data at server programmer ikke kan finde ud af at hoppe tilbage til hvor koden er og i stedet hopper tilbage i det data du lige her smidt til den. derefter forsaetter kode ekesvering fra dine data hvilket kunne have vare program kode og nu koere dit program paa serveren.
med NX bit maerkeres det omrade som FYFY og i stedet vil programmet crashe eller blive lukket ned hvilket er at foretraekke fremfor at koere fremmede3 udefra kode.
Msblaster var en kendt BOIH orm som sneg sig in af denne ej i en af windows standard services. og kunne naa at inficer din windows under installation foer du saa din desktiop foerstegang.