dual screen, debat

Diverse d.  18. juni. 2016, skrevet af momberg
Vist: 804 gange.

momberg

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2016 09:32:34
Svar/Indlæg:
387/40
Hey til folket.

Jeg er ved at købe ny gamer pc og i den forbindelse har jeg tænkt på at købe et dual screen setup, men jeg har INGEN erfaring med multi screen setup, så jeg ville høre jer med erfaring hvad fordele og ulemper i ser? Er der ting der bare er mega irriterende? Er det bare så f***ing nice? Hvad tænker i?

Min tanke var at game i 1440p på en primær skærm og så have en billig ved siden af som sekundær skærm til browsing, Youtube, Skype, whatever mens man gamer. Hvad er jeres erfaringer her? Tænker opløsning, størrelser, forskellige paneler, hvad i ellers kan finde på.

Det har også ledt to spørgsmål af sig (foruden alt det andet jeg lige har spurgt om 🤣 )

1) er der en nem måde at "tappe" ud til den sekundære skærm så spillet stadig er vist på den primære og man hurtigt kan tappe ind igen? Jeg tænker hotkey, eller om der er en endnu smartere metode.

2) ville det måske kunne betale sig at bruge onboard grafik til sekundær skærmen for at holde GFX fri til maksimal ydelse på primær skærmen, eller vil det bruge for mange kræfter på at snakke imellem onboard og GFX?

Jeg planlægger at købe et RX 480 når det kommer.
Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2016 09:46:56
Svar/Indlæg:
1881/22
Vil ikke undvære min sekundære skærm. (Har en gammel 19" 5/4 skærm).
Bruger den til guides, TS osv osv.

Mht at kommer over på den sekundære skærm, trækker jeg bare musen over. Tricket er at spille i fullscreen windowed / windowed boarderless mode.

bauner

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-06-2016 10:43:31
Svar/Indlæg:
853/71
Jeg spiller ikke, men er vild med to skærme. Jeg har to HP E242 (1920x1200). P.t. arbejder jeg på en test, og har PhotoShop, Mail, og Word åben på den ene skærm, og CMS/hwt.dk på den anden.
Jeg har prøvet at spille lidt WoW på den ene skærm, og have Safari åben på den anden på samme tid. Ingen problemer.
Formoder det fungerer på den samme måde under Windows....

martinbg

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2016 11:21:13
Svar/Indlæg:
2076/119
Jeg har 2 27" skærme

En 1440p Skærm til at spille på og en 1080p til film/tv Osv Osv Osv jeg ville ikke kunne undvære det 🙂

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2016 11:28:31
Svar/Indlæg:
5421/53
Det eneste 'problem' er at man ikke kan have spil åben, mens man benytter sig af mere end at se på den anden skærm.

Altså man skal/bliver tabbet ud hvis man skal bruge musen på den anden skærm - med mindre man ikke spiller i fullscreen.

En ting der er træls i spil som f.eks. CSGO er at man kan komme til at flytte på musen så hurtigt, at spillet ikke kan nå at centrere musen igen. Kommer man så samtidigt til at skyde samtidigt med et flick, så kan der ske det at man klikker på den sekundære skærm og derved minimere spillet. Det sker dog sjældent, men altid dårlige tidspunkter (flick og skyd betyder jo ofte en modstander bag dig)

Ciric

Elitebruger
Tilføjet:
18-06-2016 12:26:03
Svar/Indlæg:
1881/22
Det er derfor man spiller "windowed fullscreen".
Så tabber man ikke ud.

Ville dog ikke bruge det hvis man spiller competetive, da musen jo så er fri til at fise ud af spillet.

momberg

Superbruger
Tilføjet:
18-06-2016 13:58:19
Svar/Indlæg:
387/40
Tak for alle jeres svar. Det er yderst hjælpsomt.

Jeg fandt denne her video hvor Jan snakker om det samme problem og han fandt så et program der gav en bruger defineret hotkey
https://youtu.be/hqqZlAlM0AI

Tænkte det måske havde interesse for nogle af jer.

Er der nogen der vil teste det? Jeg har ikke mulighed for det selv endnu.