Jeg tror det er det samme som med CPU-Z der står ramhastighed også uden multiplier jeg ved ikke præcis hvordan det er med gddr5 ram hvad factor er, men ja du kan regne med hastighed i afterburner.
Futuremark viser heller ikke den aktuelle cpu clockfrekvens, me kun hvad din CPU er fra standard, så selvom Du har clocket din cpu, vil den ikke vise den aktuelle hastighed
Hvis ikke jeg tager meget fejl, så tror jeg faktisk, at det lige netop med grafikkort ram er selv navnet som er multiplier og da 1080 har gddr5, så skal du gange med 5, for at få den reelle hastighed.
Så må jeg være heldig, jeg rammer core 2110Mhz / mem 2280Mhz på mit 1070 helt stabilt , venter på at jeg får min vandblok på , så skal det presses, men jeg undre mig lidt over at jeg ikke kommer over mere end 94% use på GPUèn
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Vagten29 d. 19-06-2016 15:16:06.
Hvis ikke jeg tager meget fejl, så tror jeg faktisk, at det lige netop med grafikkort ram er selv navnet som er multiplier og da 1080 har gddr5, så skal du gange med 5, for at få den reelle hastighed.
Med alm GDDR5 som mit 980, ganger du med 4. GDDR5X skulle gerne være gange med 8 = de 10Ghz
Grunden til at der reporteres forskellige er pga folk roder rundt i MHz og MTS. MHz er antal svingninger per sekund som bussen har. MTS er MegaTransfers per sekund og altsaa hvor mange gange der sendes data over. i lang tid var der kun et signal per hz og derfor var MHz og MTS det samme og begrebet MTS var slet ikke i brug.
Med med DDR ram ( double data rate) overfoeres der to signaler per svingning ( der af navnet DOUBLE data rate) dvs 100mhz er altsaa 200MTS
QDR (Quad Data Rate) overfoer4s der 4 signalers per svingning dvs 100mhz bliver til 400MTS
DDR 2 hiver stadigvaek kun to signaler ud per ram chips per svingning men hiver fra to ram chips ude paa selve bussen. dvs de sende 2x2 signaler par hz aka 100MHz = 400MTS
DDR3 overfoerer som QDR fra ram chipen og binder 2 chips sammen dvs 4x2 signaler per hz aka 100mhz - 800MTS
GDDR5 og GDDR5x er en viderebygning paa DDR3 og har transfer meassig samme design dvs x8
1314mhz er alstaa = 10512 MTs
De programmer der viser 1314MHz er tekniske korrekte. de programmer der viser 10512MHz forveksler MTS med MHz men goer det nok fordi den mest almindelig bruger ikke forstaar forskellen
1314MHz * 8transfers * 256bit =328GB/s lyder fint for mig
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sven Bent d. 20-06-2016 18:05:48.