Maler fanden paa vaegen? jeg er ikke helt sikker paa jeg forstaar ordpsroget betydning i denne sammenhaeng.
Male fande paa vaenge betyder at tage sorgene paa forskud.
Jeg har svar ved at see at analyse at tingene virker i 99% af tilfaelde ( og jeg tror det er klart der er tale om en betydnings 99% og ikke en matematisk), skulle vare at tage sorgerne paa forskud
Jeg uddybede et svar og rettede en fejlopfattelse af hvordan tingene sker. jeg kan ikke goere for du ikke havde den tekniske indsigt til ikke at give et tekniske korrekt svar til OP, og jeg syndes OP fortjente et tekniske korrekt svar.
Bemaerk venligst at jeg sagde det er ikke helt korrekt, hvilket indikere at du er taet paa men der er en lille forskel. Paa intet tidspunkt antyde jeg at du var en total hat med et total forkert svar.
Paa intet tidspunkt blev du som person omtalt. Det var rent gaaende efter bolden aka svaret til OP spoegsmaal.
Naar man saa retter en anden person syndes jeg det er god almindelig hoeflighed at foklare hvor i forskellen kan udmoente sig. Saledes at du og op kunne forstaa hvorfor det kan vare vigtige at kende forskellen.
Derefter opsummeret jeg det hele i tilfaelde af atn det tekniske blev for forvirrende og her gav jeg dig jo netop ret 99% af tilfaeldene virker det
Men naar nu du du har valgt at gribe sagen an med et lidt mere personligt angreb. Saa lad os da tage din "expert" viden op fra dine 100 maskiner erfaring op
At du har en lille data sample paa 100 maskiner, som du selv naevner, eller hvad der ca er 20 sloeve arbejds arbejdsdage eller ca 1/3 af et optagelse forloeb til en teknikker position, er ikke noget der virker som en tung vaegt i mine oejne.
Skal jeg bruge samme argumentation som dig og tage et ret konservative bud har jeg nok rodet med lidt over 6000 maskiner og nok mere paa den anden side af 10000 maskiner
Her er lidt info under en diagnose af en maskine antage vi typisk at en langtids process tager ca 45 minutter
det kan vare en fuld HDD test en Windows reinstallering eller en fuld RAM test.
I taet paa alle tilfaelde kraver det max 2 store test eller ca 1.5 timer per maskine
nu er det jo ikke saadan at jeg staar og venter 45 minutter paa at en test bliver faerdigt foer jeg hive naeste dyr op paa bordet typisk star jeg med 4-5 arbejds pladse og nogengange ogsa 1-2 testboard koerende
Lad is for det konservetive skyld ignore parrelisering og blot holde os til den typiske worscase scenario paa 1.5 time. Dvss vi skipper eller de maskine som var overstaate paa kun 1 eller slet igen langtids test.
Det giver ca 5 maskiner om dage.
lad os skyde lavt og sige 200 arbejds dage paa at aar ( storset som folkeskolen) saa er det 1000 maskiner
alene min tid paa et firmat strakker sig over 5aar derefter havde havde fler aar i andre stedet men lad os igen skyde lavt og sige 6 aar
6000 maskiner
hvis vi skyder lidt hoeje og tage gennemsnit parallelisering og tager alle mine tekniske arbejdes aar inde rammer vi nok omkring
5*3 *200 *14 = 42000 maskiner
tager vi med at jeg nok ikke har 7 uges sommer fier som folkeskolen samt vinter/efteraars ferie osv osv
saa rammer vi nok omkring de 50000 maskiner under baeltet
som du nok kan see saa de ting jeg oplever sjaeldet slet ikke paa en radar med kun 100 maskiner som analyse punkt.
Saa hvis din argumentering er at basere det paa hvor mange maskiner man har rodet med er du slet ikke op i min klasse du har naaet 0.2% af hvad jeg nok har rodet med
Defter skal det siges at jeg slet ikke er enig med der skulle vaere en direkte sammenhaeng mellem antal af maskiner af folk har bygget og evner/viden inden for omraadet.
Kender du lidt til hvordan korrekt videnskabelig analyse metode udfoeres ville du vide at du ikke kan bevise et negativ hvilket er hvad du proever med dine 100 maskiner.
saa selv om din lille maengde maskiner var enormt stor saa bevise det intet i korrektheden om mit udsagn.
Derudover slet ikke naar du, som du selv naevner det, netop har oplevet et problem. jeg kender ikke til problemmet du naevner men jeg gaar ud fra, at siden du naevnet det, maa det have relevans for sagen imellem os.
Saa 100 maskiner og 1 problem dvs ca 1% problem rate eller 99% det virker bare fint rate... Praecist som jeg skrev. eller var der noget jeg ikke fik med ?
Selve problemet med at give et semi forkert svar at du levere det paa et forum. et aabent sted hvor masse af folk kan daffe ind og soege og finde det som svar paa samme sporgsmaal men i mange forskellige situationer. nogle af de situationer kan dit svar medfoere en direkte forkert haandtering hos laeseren.
Det oensker jeg at endgaa isaer pga at det tidligere ha varet mig der skulle staa med alle de idiot kunder der ikke burde have samlet selv. men men at de de havde laest paa nettet at de bare virkede saadan og sadan og har laest sig til at forkert svar paa et semi korrekt svar til en anden situation.
og hele ideen med at forum er jo netop at udveksle viden of erfaring og jeg kan simpelthen ikke se det forkerte i at komme med den korrekt information bare fordi en foer mig skrev noget som var semi korrekt.
men i bund og grund saa nar man bliver rettet er der to ting man kan gore
a: Laere af det og det det som en god mulighede for at forbedre sin viden.
b: tage en saglig debat som emnet hvis man er uenig. Det medfore at modparten kan havne i a valget.
b: blive smader personligt fornaermet
Her laere typisk hverken den ene eller den ande part noget.
Gaet hvilke jeg tror der er bedste valg
Tag mit indlaeg som du vil.
Tror ikke du vil opleve problemer. Du kan maaske have behov for at resete cmos hvis du oplever problemer i started efter montering.
Men klar go for det
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sven Bent d. 22-06-2016 18:53:05.