Kort fortalt - Nicklas sælger mig et bundkort, lover at det kun lige åbnet en gang men er ubrugt, dog uden kvittering pga. det er en gave. Da jeg modtager det (næsten 2 uger senere end aftalt) kan jeg konstatere at det har en defekt og har tydelige ridser efter brug, han blokerer mig efter at jeg klager. http://hwt.dk/Marked/361195/Sa...
Historien i sin helhed: I ovenstående salgs-tråd har Nicklas (aka MichaelSKV) et Asus bundkort til salg, som i kan se er det helt nyt kun lige åbnet, kvitt er dog forsvundet pga. det er en gave. Jeg hopper så i fælden, hvilket selvfølgelig er farligt med brugere der er så nye, men jeg føldte nok sikkerhed i at han sendte mig billede af sin sygesikring, adresse, mobil# Facebook konto og billeder som bevis for at han har produktet. I kan se billederne i salgs-tråden. Kort efter jeg betaler fortæller Nicklas mig så at han er syg, men at han vil få sin mor til at sende pakken som er pakket, fint fint god bedring osv. Men så hører jeg intet før en lille uge senere hvor han bestiller en pakke label og siger at han har det OK. Så går der lige et par dage til udenat han giver lyd fra sig, nu kræver jeg om pengene tilbage, dagen efter skriver han så at nu er den sendt, og han har brugt pengene, så jeg kan vente en måned uden penge og uden bundkort eller vente, så jeg må bare være tålmodig. Nu modtager jeg endelig pakken og kan konstatere at der mangler 2 sata kabler, skruer til m.2 porten (ikke let at skaffe), CPU tool og DVD, Nicklas siger det er hvad han fik, jeg viser ham listen over ting der følger fra manualen, så indvilliger han i at finde tingene frem. Jeg kan også se at bundkortet er brugt, det får jeg aldrig ordentligt svar på, han lover også på sin ære at udbedre manglerne eller give mig pengene tilbage, her efter blokerer han mig på Facebook og tager ikke mine kald. Jeg har i mellemtiden bestilt nyt RAM, 6700K CPU, kabinet 512 MB 950 Pro etc. Så nu vil jeg bare gerne i gang med at bruge det, jeg samler tingene og kan konstatere at 2 af RAM soklerne er defekt, jeg kan ikke få den nye 950 Pro SSD til at virke heller, men jeg har ingen mulighed for at komme i kontakt med Nicklas da jeg bor i den anden ende af landet.
På hol.dk er hans brugernavn 'Nicklas.sicko'. Han nåede også lige at slette sit profilbillede af en eller anden grund, men her er hans Facebook: https://www.facebook.com/Sicko... Ud fra hans tlf# ser det ud til at han også går under navnet Rollatoke på hwt.dk, se #21 her: http://hwt.dk/Marked/358775/Sa... Jeg kan så se at Rollatoke har budt på et bundkort magen til her, men her står der at det er brugt i op til et år og været brugt til test og demo, det er formentlig det jeg har modtaget: http://hwt.dk/Marked/359257/Sa...
Jeg bor selv i Århus - har du en adresse eller noget? Så kan jeg få en snak med ham. Kan også se han har gået på campus i vejle, hvor svigermor arbejder, så kan jeg få dem til at kontakte hans forældre.
Ja jeg har hans adresse, og det er ganske rigtig ham i dit link, der har vi hans billede. Jeg synes det er for tidligt at gøre en større eller officiel sag ud af det,jeg har på fornemmelsen han ikke rigtig kan overskue konsekvensen af hans handlinger, han er også meget ung. Mit mål lige nu er at få fat i en forælder eller anden autoritets figur, som kan forklare ham lidt om hvordan man skal opføre sig og tage ansvar.
#2 Dem bliver der desværre flere og flere af. Ikke som da vi var unge og vores fædre lærte os at "Kunsten er ikke at snyde andre, men at undgå SELV at blive snydt!"
et er lige før, vi burde CPR-godkendes herinde. For det piner mig lidt, at vi ikke engang kan føle os sikre, ved at handle herinde.
Man kan selvfølgelig have sine forholdsregler og ikke handle med helt nye brugere og den slags.
For dyrt at sætte op og vil i langt de fleste tilfælde ikke gøre en forskel alligevel.
Som man kan se her i opslaget, så er der ikke mangel på information om knægten.
Så længe det har så lidt konsekvens at snyde, så vil folk snyde for nemme penge.
Selvom man bliver anmeldt, så giver det "kun" et erstatningskrav, hvis man overhovedet bliver dømt. Og et erstatningskrav er mere eller mindre nytteløst, medmindre den pågældende person har penge. Hvilket sjældent er tilfældet... Nok derfor de snyder :no:
Så sund fornuft er ens bedste våben og alligevel vil man rende på en møgknægt af og til, hvis man handler meget brugt på nettet ☹
Jeg prøver også at være meget varsom og handler helst face to face og ellers med brugere, som er meget aktive herinde. Men ja man kan jo ikke helt undgå at blive snydt i ny og næ
Føler sgu med dig. Købte selv for 6 år siden bundkort cpu og ram af en bruger på tweak.
Da delene kom var ram defekt. Cpu kunne kun køre stabilt hvis den var under clocked. Jeg krævede mine penge tilbage og hørte intet. Men havde en bekendt hvis far var ved politiet og fik ham til og kontakte sælger. 2 dage senere havde jeg mine penge igen.
#9 Ellers kunne man bruge mellemmand når der handles med nye brugere. Så pengene først frigives til sælger når køber har modtaget udstyret og har bekræftet at det er som aftalt.
#12 de er en lille fejl den protokol i sidste ender havner heleansvare paa den tilfredstillede partner. aka keober har faaet sit udtyr og kan derfor vare ligeglad med at skubbe pengene videre.
der boer derfor vaere end tids periode hvor koeber kan gore indsigelse og hvis ikke rykker pengene vidre til saelger.
og penge boer aldrig gaa tilbage til til koeber det er den eneste made du sikere dig imod at nogen partner kan gavne mere paa at fuske end paa ikke at fuske i en handel.
koeber vil ikke faa noget ud af at holde penge tilbage hvis han har modtaget varen og saelger kan ikke faa noget ud af at sende noget forkert
Imidlertid vil de selv ha` penge for tredjepartsindblandingen (selvf.) - hvorfor tingene bliver både forsinkede (via mellemforsendelse/kontrol/sammenlagt tid) samt efterfølgende forsendelse til modtager :)
Og alligevel er dette system ikke garanteret 100% sikkerhed, da man stadigvæk har mennesker involveret!
Der skrives jo tit om, at både dit og dat bliver for dyrt! - Men hvad er/bliver prisen egentligt??? Det er der jo ingen der på noget tidspunkt har eller har kunnet sætte bare en nogenlunde pris på :no:
Hvis vi f.eks. alle smed 2-5 kr. oven i en form for forsikring - der selvf. gik aktivt ind i bekæmpelsen/fangsten af alle de pisse irriterende mentalt underopdragne mennesker der ikke kan styre den mulighed der jo altid er på nettet for, at kunne snyde/svindle andre lovlydige borgere - ville vi alle ha`en større chance for, at klare os bedre uden unødvendige udgifter til disse samfundspestillenser :)
Selv har jeg nyligt fået leveret beskrivelse fra et af mine forsikringsselskaber om, at de nu vil dække visse svindelsager over nettet!..
Fint nok at selskaberne er ved at målrette kundernes udgifter til deres (selskabernes) faktiske løbende problemstillinger overfor kunderne!..
Bliv ved med dette - og kom indenfor kundernes tillidssfære således disse ikke er uvisse omkring selskabernes faktiske dækning - på hvilket område - i hvilken størrelsesorden! :)
Take that - alle hehe.. /Kim
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af korsk d. 24-06-2016 19:08:51.