Øl i tastatur

Diverse d.  24. juni. 2016, skrevet af bamselinen
Vist: 941 gange.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2016 16:36:21
Svar/Indlæg:
2145/218
Hej alle

Jeg er kommet i den situation at jeg er kommet til at spilde øl i mit G910 tastatur, alt virker men der er nogen taster der sidder fast, jeg overvejede at tage det fra og smide det under hanen og lade det tørre for at sikre mig det ikke var øl rester der gjorde at tasterne sætter sig fast.

Nogen der har nogen erfaring med dette..?? Jeg læste et sted at de fleste tastaturer brugte noget fedt af en eller anden slags til at sørge for at tasterne ikke bandt ved ikke om det er rigtigt

Mr.

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2016 16:45:22
Svar/Indlæg:
2518/53
Du kunne prøve at vaske det med noget dstilleret vand så er der ikke rigtig noget tilbage der kan lave kontakt når det er tørt igen, koldt destilleret vand så fjerner det nok kun det der klistre.
Måske sådan en trykluft (gas) kan gøre det hvis det ikke er så slemt, det kan lave en form for tryk vask af de taster det er galt med.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2016 16:52:00
Svar/Indlæg:
3661/82
hvis du ggrov spuleree det saa skal du nok forventer e n nogle taster vil give lidt mer modstand end foer pga at du har fjern lubrikerings.

det er ikke alle tastatur der har det og det kommer staertk an paa opbygning. jeg kender ikke lige til logitech g910 interns. men hvis ud propper en tast af og kan see et plastik roer paa undersiden vil jeg anbefale at give dem alle lidt oilie hvis du oplever knapperne ikke foelse korrekt

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2016 17:04:54
Svar/Indlæg:
3799/43
#2.
Så skal han passe på da nogle olietyper ødelægger plastik.

Hvis at det er et mekanisk tastatur så bør du kunne hive tasterne ud, og vaske dem under vandhanen.
Hvis at du vil undgå kalk på printbanerne inde i tastaturet, hvilket kan give problemer, så bør du vaske tastaturet i demineraliseret vand, det indeholder ingen kalk, og det plejer at være billigere end destilleret vand.

Sven

Superbruger
Tilføjet:
24-06-2016 17:53:59
Svar/Indlæg:
3661/82
enig paa alle punkter.
jeg tror jeg bare brugte symaskine oile i sin tid. har endog brugt ektra jomfru oliven oile ligesaa, men vil ikke anbefale det til en langtids loesning.

TyskerJohan

Overclocker
Tilføjet:
24-06-2016 17:55:33
Svar/Indlæg:
26/14
Sidste udvej er altid WD40 😲

korsk

Elitebruger
Tilføjet:
24-06-2016 18:19:17
Svar/Indlæg:
1334/15
Hmm.. øl siger du :)

De fleste vælger så at hælle øllet ned i halshullet - og nogle enda i rigelige mængder, hvilket så igen kan afstedkomme lignende situationer som din 🤣

Øl har en ret lav "lim-effekt" når det er tørret ud, og du burde med minimal kraft kunne fraviste denne effekt - vel at mærke - hvis du kan få fat helt nede ved "limeffekten" :)

Faktisk kan en sprayflaske med destilleret vand hurtigt opløse "øleffekten" - men selvf. i lav mængde - og lad det endelig tørre fuldt ud - 24 timer - før du starter tingene op igen. Giv det en omgang spryluft efter 1-2 minutters "optøningstid" :)

Kender så ikke dit keyboard - men kan du skille det ad og komme til "klisterproblemet" burde det jo være let nok..

Men prøv først med lav/moderat kraft, at vriste tingene fra hinanden udefra - hvis du ikke kan/tør skille boardet ad :)

Godt det ikke var cola med sukker, da sukkeret er langt mere "limende" end engredienserne i de fleste øl :)

#5 - nej sidste udvej er skraldespanden 😀

Mvh. - Kim

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af korsk d. 24-06-2016 18:32:42.

Blindnoob

Overclocker
Tilføjet:
24-06-2016 20:33:12
Svar/Indlæg:
95/17
Meget besværlig måde at drikke øl på.... og inden du fortynder med vand, wd40 eller andet - så drik op!

Kenneth

Overclocker
Tilføjet:
25-06-2016 10:21:37
Svar/Indlæg:
50/11
Jeg havde et bærbar-keyboard med sodavand i. Jeg lagde det i en balje med varmt, destilleret vand med en smule sæbe i. Det tog vel ca. 4-5 dage om at tørre helt inden i, men bagefter var det som nyt igen.

Men om det kan ødelægge nogle salgs keyboard ved at gøre dette, ved jeg ikke.

Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Kenneth T d. 25-06-2016 10:23:29.