Jeg har et meget underligt problem. Mit system har kørt flawless siden jeg købte det (8/6-15), men igår oplevede jeg en del fps-drops. Tænkte bare det var windows der kørte et eller andet i baggrunden, og gjorde ikke noget videre ved det.
I dag ville maskinen ikke poste, indtil jeg havde slukket/tændt den like 15 gange - bootede op og kørte intel extreme tuning stress test. Der kører CPUen konstant med 100% thermal throttling, mens den rapporterer en temperatur på ~30°C (coretemp siger det samme):
Har både kørt memtest og stresstest, men systemet er ekstremt langsomt (højest sandsynligt pga throttling), og ingen fejl på nogen af tests.
Tør ikke engang genstarte min PC, da jeg nok ikke kan tænde den igen. BIOS er den seneste version.
Tror ikke det ville hjælpe - men har skrevet til Proshop angående RMA.
Hvis jeg kigger i HWinfo bliver cpuen ikke throttled, men måden den throttler på svarer til msi's "slow mode" (hvis jeg slår det til låser den på 100% thermal throttle). Tror det er gået i stykker somehow.
Aha. Hvis jeg tænder og slukker slowmode kører det fint i ~5 minutter, hvorefter det begynder at throttle. Tror måske jeg har fundet problemet - ved bare ikke hvordan jeg skal løse det. :/