K CPU og z bundkort er kun nødvendigt hvis han forventer at overclocke på et tidspunkt. Ellers kan du finde en i5 6600 non K model, og et H eller B bundkort. Der er ikke den store forskel på dem, mærkerne imellem, og de dyre bundkort har bare lidt flere tilslutninger til forskellige ting. Det bundkort du har valgt har jeg selv planer om at købe om et par dage pga det har et fornuftigt lydkort onboard, men msi og gigabyte (og nok også de andre producenter) har tilsvarende modeller med gode lydkort og diverse tilslutninger. Find det billigste bundkort som har det han skal bruge. Mange kan klare sig fint med mindre end K og Z og dermed spare en hel del penge.
SSD er også den jeg vælger snart medmindre der kommer et godt tilbud. Jeg er ikke ekspert på SSD, men ved at ændre også er glade for Kingston HyperX Savage og corsair force LX (mener jeg de heder) sørg for høje IOPS og MB/sek. Når du har fundet en, så læs en test Just in case. Men samsungen er et sikkert valg hvis I ikke har tid eller overskud til at læse en hel masse.
Med Psu ved jeg mange ofte anbefaler evga supernova serien eller corsair RX serien, men jeg synes måske det er lidt overkill. Jeg er dog ikke selv ekspert.