Ah ok fair nok.
----------------
Prøvede lige med:
GPU +250 (effektivt 1465MHz med boost)
Mem +404 (effektivt 3909MHz)
Power 110%
men skærmdriveren crashede efter et minut eller sådan noget :/
Kortet nåede kun at blive 63 grader varmt, og blæseren lå helt i bund. Nogen der kan forklare årsagen til at driveren crasher?
Man skal nok ikke sætte RAM til 404 🤣
Yea mener jeg også jeg har læst noget om. Vil flere mV kunne gøre tricket?
Ellers er det i gang med loddekolben som i gamle dage:
Ti 4600 der får smæk.
Tjah, nu prøvede jeg lige samme clock som i går, alså GPU +223 og satte nu mem på +380MHz og det kørte den uden problemer. GPU boostede også til 1425MHz som det gjorde i går. Det gav samlet set 200 point mere i 3Dmark scoren, men ikke noget vildt.
Landte på 16525 og 20555 i graphics score. Det er vel også okay 🤣
Men kunne da godt tyde på at jeg rammer en eller anden mur i hvert fald! Det er dog kun 40MHz forskel 😳
EDIT: Max power ramte 103% under Firestrike.
Tjah, nu prøvede jeg lige samme clock som i går, alså GPU +223 og satte nu mem på +380MHz og det kørte den uden problemer. GPU boostede også til 1425MHz som det gjorde i går. Det gav samlet set 200 point mere i 3Dmark scoren, men ikke noget vildt.
Men kunne da godt tyde på at jeg rammer en eller anden mur i hvert fald! Det er dog kun 40MHz forskel 😳
Det har egentlig ikke så meget med temperaturen at sige som så hvornår dit overclock stopper især når dit kort er 80°c eller under. Du skal se gpu Boost teknologien som een samlet pulje, for hvad der er tilgængelig af watt for alle komponenter på kortet. Alle kkomponenter trækker i watt fra puljen og jo mere du trækker eet sted fra jo mindre er der et andet sted. Så når du f. eks overclocker rammene så er det måske en ide ikke at maxe dem helt ud, da du så har mindre sat gøre med i puljen når det gælder gpu overclock og derfor ikke når GPUens mMax potentiale og vi ved at gpu oc stadig er det der giver mest. Så ved at slække på ram oc kan du muligvis nå højere på GPUen.
Men selvfølgelig er det mulig at dine Vram ikke vil være med til 400mhz+, mine siger stop ved 385mhz da herover så får jeg også driver fejlmelding.
Det er selvfølgelig anderledes hvis du får en custom bios på kortet og sætter voltage mere op, men så er der også risikoen for at brænde kortet af. Det er der ikke ved standard bios og heller ikke ved at maxe voltage ud.
#29: Hehe der har jeg det så omvendt med CPU'en. Den er jeg mere forsigtig med at OC, da jeg har oplevet OC gå galt og smadrede en windows installation 😛
Mht GTX 980Ti, så bare sæt volten til det maksimale (+87mv), det er 100% risiko frit, da BIOS'en er sat til et max safe voltage så du ikke kan brænde noget af.
#30: Ja ok, jeg har "kun" være nede i 60'er graderne hvor der ikke var mere at vinde på maxwell GPU'en i forhold til f.eks at sætte temp target til 91°c.
Fedt! Kan du prøve med bare ét af kortene også? 😳 Så kan jeg sammenligne!
Nnnnice... Ikke langt fra GTX 1080 ydelse! Så skal der vidst ikke opgraderes det næste års tid? 🤣
ASIC på mit kort er 69,1% 😳
Er det så ikke federe at vente til 1080 Ti? Giver da ikke så meget mening at skifte til 1080.