Jeg har kørt med SLI/CF de sidste 3 gange.
Det er jo altid et spm om pris vs performance.(Det ekstra kort vs nyere eller hurtigere version)
For det meste vil du se 50-80% ekstra ydelse, man ja der er nogle spil der ikke snakker ret godt sammen med SLI.
Jeg har dog ikke været skuffet. Og sidste gang da jeg købte mine 2 GTX 970'ere var det ganske nemt valg.
1x980 kostede 4300kr, 2x970(OC) kostede mig 5200kr og gav næsten altid 50% eller bedre performance over den ene 980'er for 900kr. Det var en no-brainer for mig.
Nu har jeg så fået fingrene i et MSI GTX 1080 Gaming X, men det er så pisse dyrt at jeg ikke lige synes der var penge til 2.
Men hvorfor så ikke vælge 2x1070 som jeg gjorde med sidste generation? Well der er større forskel på performance mellem de 2 kort i den her generation så...
Og selvom jeg har været meget glad for SLI, så er det nu også rart at vide at min performance er der i hvert eneste spil.
Og sidst men ikke mindst, hvad spiller du, har du overhovedet brug for det?
Har du brug for 100+fps eller 144 for at matche din dyre gamerskærm? eller hvad det nu måtte være.
Hvad koster et ekstra 780 Ti kort ift at sælge det du har og købe et GTX 1070 når det forhåbentlig kommer ned omkring 3000-3500kr?