ROCCAT Syva mikrofon problemer

Diverse d.  04. juli. 2016, skrevet af Mwest
Vist: 768 gange.

Mwest

Overclocker
Tilføjet:
04-07-2016 17:14:18
Svar/Indlæg:
22/6
Hej Hwt

Håber i kan hjælpe.

Jeg har lige fået et roccat syva in ear, men kan ikke få den mikrofon til at virke.

Har prøvet at teste min lyd i skype og teamspeak, men det "syder" kun.

Har updateret lyd driver og prøvet at skrue op på 100 i recording device på min mic . (mit bundkort er ASUS Z170-A)
hatafdild

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2016 06:09:40
Svar/Indlæg:
78/15
Er ikke ekspert, men har googlet mig frem til at det kræver én 3.5mm jack som er CTIA standard. Teknisk gad jeg ikke at læse det hele, og er nok heller ikke den bedste til at forklare det, men mig bekendt betyder det du skal bruge en jack indgang, der er magen til den du finder på telefoner, som er en kombi audio og mikrofon. Jack indgangene du har på dit motherboardet er til "splittet" kabler, dvs. du har audio og mikrofon for sig, og derfor altså ikke kan bruge et kombi stik til andet end audio :/ Jeg ved at Razer Kraken headsets fx. har samme type stik, men der medfølger en splitter så du kan tilslutte audio og mikrofon for sig.

Kort sagt, headsettet registreres kun som hovedtelefoner, og altså ikke som et headset (mikrofon er ikke tilsluttet).

EDIT: Hvis det ikke fulgte med headsettet kan det købes her: https://www.av-cables.dk/Minij...
til den relativ beskedne sum af 59,-

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hatafdild d. 09-07-2016 06:11:35.

Mwest

Overclocker
Tilføjet:
09-07-2016 16:02:46
Svar/Indlæg:
22/6
#1 Tak for dit svar.

Og har fået købt det kabel nu, underligt det ikke fulgte med :/

hatafdild

Superbruger
Tilføjet:
10-07-2016 04:00:02