Jeg har lige fået mit MSI GTX 1070 Gaming X 8G i dag. Jeg fik lynhurtigt clocket mig ind på stabile +175mhz og +650mhz (1300) på hhv. gpu og memory. Og med en hurtig ændring af fancurve holder kortet sig under 60 grader ved 1500 rpm (næsten ikke hørbart hvis man har andre blæsere i sit kabinet) og holder boost over 2101mhz i alt hvad jeg har set indtil videre. Så GPU på 2101+ og memory på 9316mhz.
Nu skal man jo os tænke på hvor langtid de har haft til at update driverne til 980ti kortet.. er sikker på at 1070 nok skal komme til at yde mere med tiden ?
Desværre stopper Pascal chippen ved de 2050/2100 😐 Det er i forvejen en MEGET presset chip. ingen gang vand hjælper, man enkel ha dem på Dice eller LN2 før de vil noget, og stadig ser det ud til at 4x GTX 980 TI er stærkere end 4x 1080 lidt endnu :/ Men håber/det skal nok vende!
Med mindre du er på køligt vand og/eller har BIOS mod med fast boost, så vil ingen kort kører med en fast boost clock. Den vil altid variere alt efter temperatur og watt forbrug bestemt af GPU Boost 3.0. Derfor vil du også kunne se ændringer på Boost clocks alt efter opløsning du kører i.
Kan man ændre sin bios til fast boost..? jeg gjorde det på mit 970 gtx.. Synes det er rart ikke at skulle benytte software og spekulere videre over om OC virker eller thottler.