så prøv at teste FPS, så tror jeg ikke du ser den store forskel
Jeg er gået fra 7970 amd kort til et 1070 kort... og hvis jeg igen skulle vælge et 980ti til 1070 så har jeg stadig valgt 1070.. men tror godt nok hvis man har et 980 ti kort så ville jeg sige det er ikke det være at købe et 1070 eller 1080. . Der er springet for lille
Min erfaring i de knap 20år med grafikkort, er, at den ydelse man ser ved release sammen med de brugte drivere generelt ikke ændre sig markant overhovedet. Der er selvfølgelig nogle optimeringer til nogle titler mv. men det er kommer aldrig efterfølgende "vidunderdrivere" der gør en markant forskel i forhold til tidligere. Man ser ofte tests hvor et kort er blevet testet med både gamle og nye drivere og forskellene har været minimale mellem de forskellige driver versioner. Det gælder både AMD og NVidia.
Så drivere er altså mere at se som rettelser og fixes, end de er "performance boosters".
#16 jeg har ikke læst nogle test om Doom udover de reviews der har været på 1080,men kan fortælle så meget at det har givet godt 20-25 avg fps mere i 3440x1440 med det hele skruet op.
vel og mærke i mit tilfælde. er gået fra 75 til ca 100. så her er forskellen værd at ligge mærke til.