Ny Bruger
Tilføjet: 12-07-2016 12:38:45
Svar/Indlæg:
16/2
Hvis jeg prøver at ændre til højere end 34, og trykke ENTER for at apply, rettere den sig selv tilbage til 34, uanset om det er 35-42-46 jeg prøver.
Og jeg prøver med SuperPI & Cinebench, når jeg kommer hjem.
Syntes bare det lugter, som sagt så kørte mit gamle mobo 0801, og der kunne jeg gøre alt, den eneste forskel (af hvad jeg kan se) er at dette er en nyere BIOS (2104)
Kan jeg prøve at installere den nyeste BIOS oveni ? Den gamle CPU, var en non-k model, om det kan være det ??
Når du overclocker en Intel CPU er det faktisk ikke standard hastigheden du clocker på, men turbo hastigheden. Så hvis Turbo er slået fra kan du ikke overclock, og hvis dit overclock er mindre end højeste turbo ser du heller ingen forskel. Med strømspare funktioner kan du være så heldig at CPU blot sætter sig på 3.4GHz når du overclocker din turbo, og først hopper op på dit overclock når der kommer load på CPU'en. Turbo har flere hastigheder. Når 1 kerne er belastet, når 2 er belastet osv. Ofte ser man højest clock ved 1 kerne med load, og mindst ved 4 kerner med load. Hvis du går ind i BIOS og ændre disse variabler, kan du f.eks. sætte alle disse indstillinger til samme frekvens (x40 multi) for at sikre dig at uanset hvad så er der åben for x40 under turbo. Jeg har set flere bundkortsproducenter der laver drastiske ændringer i deres BIOS, og den med at du manuelt skal fortælle hvor højt du maksimum vil have turbo ved hver kerne er noget jeg har prøvet rigtig mange gange, også blot ved at opdaterer en BIOS.
Så ro på, der skal nok være en vej at få den til at gøre som du vil have den til. Det lugter skam slet ikke og er ganske normalt.
Ja du kan altid opdaterer din BIOS, men det er ikke anbefalet medmindre du har problemer. Du burde også kunne downgrade din BIOS, men det vil jeg så absolut slet ikke anbefale nogen at gøre.
Tidligere CPU'er har intet med din nuværende situation at gøre, det er blot dine BIOS indstillinger der ikke er rigtige.
Ny Bruger
Tilføjet: 12-07-2016 13:33:34
Svar/Indlæg:
16/2
Den står oplyst til at have den nyeste installeret. (2104)
Min fremgang:
START PC Reset BIOS til default. -> F10 + ENTER Downloade bios update i .rar Udpak filen. Lig på USB (tom) Genstart PC PRESS DEL F7 for advanced Fane -> BIOS Bios Update Åben Fil -> Tryk Enter for at installere BIOS ENTER *DONE* -----------
Sådan plejer jeg, men hvis jeg prøver at installere en ældre siger den *IMAGE OUTDATED* uanset om det er pr normal USB ingang eller den til bios flash back
Ny Bruger
Tilføjet: 13-07-2016 10:38:52
Svar/Indlæg:
16/2
Tror sku jeg har fundet en løsning!!!
Den ligger hvor man normalt hæver CPU Ratio
Og ja, ingen ændring der!!!
Men jeg fandt et forum, men en der havde samme problem. Som havde fundet sig et program, der skulle kunne 'låse' den op igen! Så Det mår jeg prøver når jeg engang har fri! Håber jeg sku det virker!