Vulkan istedet for OpenGL kraftig forbedring

Grafikkort d.  14. juli. 2016, skrevet af Vichy
Vist: 892 gange.

Vichy
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2016 23:02:35
Svar/Indlæg:
419/47
Så er Vulkan på vej til DOOM, det er da noget af en forbedring! 😲

http://www.eurogamer.net/artic...
Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2016 23:03:58
Svar/Indlæg:
294/44
Ændrede min API til Vulkan i doom i forgårs. Nøj en forskel. Ikke nok med at fps blev højere, men spillet virker også meget mere smooth. :yes:

Men det bliver godt nok spændende i fremtiden, med AMD vs Nvidia, hvis Vulkan bliver en ligeså stor spiller som Dx12. Nøj en forskel!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sølling d. 14-07-2016 23:12:30.


Waskus
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2016 00:01:59
Svar/Indlæg:
394/3
Hvordan bencher man i DOOM. Smed også mit 980ti tilo Vulkan og den ligger jo mellem 140-220 konstant.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2016 00:09:04
Svar/Indlæg:
294/44
#2 der er ingen benchmarks til doom. Reviewers finder et godt punkt og gentager det igen og igen, og bruger fcat og fraps til at måle frame times og fps. Derefter tager de gennemsnittet af fraps log og så har du AVG fps.


Sven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-07-2016 00:42:00
Svar/Indlæg:
3661/82
#3
Fail fra ID side af. det har varet en standard ting i alle deres spil siden quake.