Passiv indtægt, hosting

Hyggehjørnet d.  15. juli. 2016, skrevet af M.Beier
Vist: 1030 gange.

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-07-2016 15:21:36
Svar/Indlæg:
2086/124
I disse dage er jeg på boligjagt, og nogle af de aktuelle hybler har 1/1gbit mulighed....

Tanken slår mig derfor, kunne man eventuelt hoste nogle spil servere eller lignende?

Skal naturligvis finde balancen mellem stømforbrug/indtægt.

Vil helst ikke hoste data, da i tilfælde af indbrud eller lignende, så hænger man på tabt data - der er f.eks. minecraft? noget mere lige til....

Fyr løs, klar på at høre en masse gode forslag til hvordan sådanne linie kunne bruges fornuftigt...
M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2016 15:38:35
Svar/Indlæg:
4112/53
Vær OBS på der ofte er en klausul om "privat brug" eller "rimelig brug" på sådanne forbindelser, hvorfor du kan komme i bekneb ved at drive "virksomhed" så som hosting services.
Der ud over skal du så have gang i et CVR nummer også, for ej at snakke om skatte-registrering. Mange ting at tænke på, før du går igang med sådan en "forretning".

M.Beier

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
15-07-2016 15:53:32
Svar/Indlæg:
2086/124
Kan ikke finde noget om begrænsning ved f.eks. Hiper.

Vedr. SKAT, så er det ikke så svært som mange vil gøre det.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2016 16:03:05
Svar/Indlæg:
4112/53
Det var ikke for at gøre det svært for dig, det var for at gøre dig opmærksom på det, især hvis du får en milionforrening ud af det, så skal du jo kunne forklarer indtægten, og så er det trels ikke at have meldt det ud til skattefar fra start af. 😎

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
15-07-2016 16:54:11
Svar/Indlæg:
6368/477
At starte en virksomhed og drive den med hensyn til skat og moms er nu ikke det store problem, det tager ikke ret lang tid så snart man lige sætter sig ind i sagerne.

Du skal nok høre Hiper om du må bruge din forbindelse til virksomhed. Normalt må man ikke leje sin forbindelse ud når den er købt til privatforbrug (vi må ikke hos bredbåndnord - waoo).
At host en server for penge er jo netop at leje forbindelsen ud, og en sådan aftale koster ofte knaster.
Så jeg ville starte med at høre Hiper om hvad deres politik den er, for de kan faktisk skrive dig en omstændig bøde for manglende indtægt hvis du lejer forbindelsen ud i forretningsøjemed uden at enten betale for det eller gøre dem opmærksom på det.

Crashzone

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2016 21:48:44
Svar/Indlæg:
480/8
Hva fandenivoldsk skulle vi så skrive under på den net neutralitet aftale, hvis det forholder sig som #4

Er godt klar over detaljerne. Men alligevel lyder det, som om vi forbruger udelukkende må være forbruger! 🤡

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Crashzone d. 15-07-2016 21:49:04.

Nicl

Nørd
Tilføjet:
15-07-2016 22:00:28
Svar/Indlæg:
200/44
Her hos mig har jeg servere kørende med CSGO Minecraft osv i mit skab ringede til Yousee inden og spurgte efter 500/60 de spurgte ind til hvorfor så "hurtig" forbindelse jeg gav mit ærlige svar og de sagde bare cool! Jamen vi lukker da op for det og aldrig fået en klage eller brev om at jeg skal betale pga det bruges til hosting.

Så ved at Yousee ikke siger noget, andre ved jeg ikke.

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2016 19:40:21
Svar/Indlæg:
2246/14
Husk lige at det både koster i strøm og hardware. Så skal servere jo også genstartes /vedligeholdes.
Det bliver svært at slå Amazon/Google/rackspace på prisen, hvis du også skal tjene på det.

Blackwater

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2016 22:04:11
Svar/Indlæg:
869/100
I DK er det kun politiet der kan give en bøde ..