Ny Bruger
Tilføjet: 16-07-2016 17:41:59
Svar/Indlæg:
5/2
Hejsa -
Jeg har et asus P8Z77-V LX - med en i 3570 k /
Jeg opdagede at rammene (kingston KHX1600C9D3B1K2/8GX) kun stod til 1.5v / 1333mhz... så ændrede det i bios
- men har efterfølgende haft nogle episoder hvor maskinen frøs osv i spil - men har også opgraderet grafikkort osv ... men kan det være et problem... skal jeg sætte dem tilbage skifte dem ud
Ny Bruger
Tilføjet: 17-07-2016 11:53:37
Svar/Indlæg:
5/2
Tak for svar 🙂 .. Jeg er ikk lige helt sikker på hvodan jeg aktiverer XMP - tror det er aktiveret - men jeg manuelt gik ind og ændrede instillinger for mhz/og volt ..
men i specs for motherboard står de som et kompatibelt rammodul - men når man googler på det er der ret mange forklaringer i øst og vest nogle om CPU'en helst ikke skal køre med 1,65v osv
men er ikke så meget inde i hardware, men læser det som hbis man sætter ram til 1.65 så får CPUen også det....
Gir faktisk mening for jeg har lagt mærke til den er varmere end den plejer dvs 55-65 ...
Men clocker dem ned og tester ... btw CPU køre ikk OC andet end det turbo mode der er i bios
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af meiers d. 17-07-2016 11:54:19.
lad os antage at din ram koere X Cas ltaancy pa 1333mhz maade men kraver at koere X+1 for at vaere stabil i 1600mhz mode.
nar ud saa manual gar ind og skruer op til 1.65v og 1600mhz saa har du stadigvaek en for lav cas latancy od du har problemmet.
slaar du XMP til kan din ram controller laese info omkring de settigns der er ude for JEDEC specs og derved finde ud af at dine ram skal koere X+1 i CAS. retter dette og nu koere din rame fint.
Bare et bud paa hvorfor du oplever det som du goer.
Ny Bruger
Tilføjet: 17-07-2016 23:43:36
Svar/Indlæg:
5/2
ok - men syntes ikke jeg kan få xmp slået til ...
Der står godtnok 1.65v på rammene - men prøvede at clocke ned og havde stadig et par frys .. så må prøve at gå installerer de gamle grafikkorts drivere igen